وقتی در گلستان پاسخ سوال را با توهین و تهدید می دهند / دفاع از آیت الله یا تلاش برای کسب یک کرسی ... !

1403-08-01 08:08:41
0
6

طرح چند سوال برای پاسخگویی از محضر آیت الله نورمفیدی باعث واکنش عجیب و غیر منطقی برخی از به اصطلاح دوستداران اصلاح طلب آیت الله شد که این واکنش همراه با توهین و تهدید بود.

 

به گزارش کلاله خبر ؛ در هفته گذشته برخی سایتهای ارزشی استان گلستان با انتشار مطلبی با عنوان " چند سوال از حضرت آیت ا... نورمفیدی ، فقط برای رفع شبهه" ، با طرح چند سوال درصدد روشن شدن اذهان عمومی نسبت به برخی شبهات بودند که گویا انتشار این مطلب، باعث واکنش یکی از به اصطلاح طرفداران جوان آیت الله در قالب یک یاداشت شد که این نوشته بیشتر از آنکه جنبه انتقادی و تحلیلی داشته باشد، در فضایی غیر منطقی بیشتر جنبه تبلیغاتی با چاشنی توهین و تهدید داشت.

در پی انتشار این مطلب، برخی رسانه های استانی با نگاه های مختلفی این واکنش را مورد بررسی قرار دادند که در آخرین نقد به این مطلب، جنبه هایی محتوایی که در آن برخی اهداف سیاسی دنبال می شد مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت و با تحلیل چند بعدی این یاداشت به نوعی فقدان حداقل سواد رسانه ای و پایین بودن سطح بینش و دانش سیاسی نویسنده و رسانه مدنظر مورد اشاره قرار گرفته شد.

چنین اقداماتی باعث این می شود که شعارهای رنگارنگی چون " آزادی بیان "، " آزادی اندیشه "، " زنده باد مخالف من "، " تحمل مخالف "، " آزادی نقد " و ... ؛ در نزد مدعیان دیروزین اصلاح طلب و امروزین اعتدال، صرفا جنبه شعاری و صوری پیدا کند و این تصور که عملا بدترین استبدادها و بی ظرفیتی ها و ... از سوی همین مدعیان صورت گرفته است در ذهن مردم جامعه نقش خواهد بست.
جای تعجب است که در همین استان برخی از افراطیون سیاسی مورد علاقه طیف مدعی اصلاح طلبی در گلستان ، چندین بار از لزوم نقد و انتقاد به ولی فقیه سخن راندند ولی همین ها ساحت نماینده همان ولی فقیه را مصون از چند پرسش می دانند و در مقابل چند سوال این گونه واکنش نشان می دهند.

لذا با توجه به اینکه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جمع دانشجویان از ازادی بیان سخن گفت و از آمادگی دولت برای پذیرش نقدها خبر داد و بر اینکه باید تمامی مسئولین (در هر جایگاهی) پاسخگوی مردم باشند تاکید کرد، چنین واکنش های توهین آمیزی نشانگر ضعف در اندیشه و منطق، کمبود بینش و دانش سیاسی مورد نیاز و فقدان مهارت و تخصص رسانه ای لازم است.

چنین مطالب و تحرکات غیر حرفه ای و ناشیانه ی سیاسی - رسانه ای، قبل و بیش از آنکه به منکوب نمودن طرف مقابل منجر شود، به منزوی شدن نویسنده و رسانه مدنظر می انجامد و در کنار آن آسیب های فراوان و غیرقابل جبرانی را به جایگاه والای نماینده ولی فقیه در استان وارد می نماید .

بدترین آسیب متصور از چنین اقدامات غیر منطقی این می تواند باشد که مخاطبین و اقشار مختلف مردم استان به این فرض برسند که نویسنده و سایت مدنظر به عنوان تریبون غیر رسمی برای دفاع از آیت الله نورمفیدی انجام وظیفه می کند و در نهایت اینگونه مطالب و اقدامات از سوی وی و یا دفتر مورد تایید است.

آنچه مسلم است و تجارب مکرر به خوبی نشان داده این است که معمولا چنین اقدامات ... و کاسه داغ تر از آش شدن ها توسط این چنین افرادی برای رسیدن به مطامع و کسب منافع نازل و تصرف برخی پست های احتمالی است. که اگرچه ممکن است این اهداف بصورت اولیه حاصل شود ولی پایدار و مداوم نخواهد بود.

با نگاهی اجمالی به یاداشت منتشر شده، گویا نویسنده مطلب  اقدام ناصواب و بداهه گونه ی خود در ذکر نام چند نفر از همکاران را ( که از قضا همگی در فضای رسانه ای استان از خودش شناخته شده تر هستند ) نشانه شجاعت و نترس بودنش می داند و از آن با افتخاری بزرگ یاد می کند، در حالیکه همین مطلب مایه نیشخند و سرزنش از سوی حتی دوستان نزدیکش می شود.

از طرفی باید این نگارنده مدعی و سایر دوستانش به این نکته توجه داشته باشند، وقتی کسانی که در سطح استان به عنوان پرچمدار عدالت و مطالبه گری و رسانه های ارزشی و انقلابی محسوب می شوند، اگر بنا به هر دلیلی در محاکم قضایی دارای پرونده هایی باشند این مساله نشان دهنده حرکت و فعالیت موثر آنان در زمینه های گوناگون است که حاضرند هزینه های آن را نیز پرداخت نمایند. و پرداختن به این موضوع با هدفی تخریبی برای تغییر افکار عمومی بر علیه آنان، نتیجه معکوس داشته و بر محبوبیت و اثرگذاری و تعداد مخاطبین آنها می افزاید.

و حتی اینکه، نویسنده پر مدعا خود را در جایگاه مسئولین امنیتی و قضایی قرار می دهد و سایت های ارزشی و جریانات حزب اللهی و انقلابی استان را تهدید می کند نیز جای تعجب دارد و قابل بررسی است.

در پایان آنچه که از نوشته ها و تحرکات این به اصطلاح دکترای علوم سیاسی و برخی دوستانش بر می آید ، وجود نوعی تردید و ترس و عدم توان مواجهه منطقی و علمی در وی و برخی افراد همراهش در این مقطع مهم زمانی است که این مساله نیز از وجود نگاه تیزبینانه و فعالیت های محتوایی جدی سیاسی - رسانه ای دست اندرکاران این سایت ها حاصل شده است. و بنظر می رسد که آنان باید برای ادامه کار، در استراتژی و تاکتیک های رسانه ای خود تغییر و تحولات جدی بعمل آورند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار