آقای فرماندار، در عرصه اقتصاد مقاومتی به خود چند می دهید؟

فرماندار کلاله به عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی نمره خوبی می دهد؟

1403-08-01 07:08:38
0
7

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید زیادی دارد، می طلبد که مسئولین و فرماندار کلاله در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند و گفته ها را به عمل تبدیل کنند.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، یکی از عواملی که باعث بقای یک جامعه می شود، قدرت اقتصادی آن جامعه است و در دنیای امروز این امر از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که برای فلج کردن یک کشور از حربه تحریم اقتصادی استفاده می شود و در این شرایط، کشوری می تواند در برابر این تحریم ها مقاومت کند که بتواند به درستی از ظرفیت های درونی خود استفاده نماید.

رهبر معظم انقلاب نیز طی سال های متمادی بر استفاده از ظرفیت های درونی کشور تاکید کردند و این نگاه به درون را با عنوان اقتصاد مقاومتی بیان نمودند و یکی از تاکیدات رهبر در این عرصه توجه مسئولین به این موضوع است که می توانند در این عرصه گام های مهمی بردارند.

اما فعالیت در این عرصه تنها به سطوح بالای نظام منتهی نمی شود و می توان در سطوح پایین نیز به آن توجه داشت تا به این وسیله بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم روستاها و شهرها مرتفع شود.

شهرستان کلاله نیز از این امر مستثنی نبود و طی سال های اخیر توسط نهادها و ادارت این شهرستان در این عرصه اقداماتی انجام شده است و زمینه اشتغالزایی و تولید بومی را برای برخی از متقاضیان فراهم اورده است.

آنچه مسلم است این است که واگذاری این امر خطیر تنها به نهادها و ارگان های خاص نمی تواند ما را در پبشبرد اهداف کمک کند و دولت نیز باید گوشه ای از این فعالیت را بر عهده بگیرد و در این زمینه با استفاده از اقتصاددانان خود تدابیر مناسبی در نظر بگیرد.

نصرت برزگر فرماندار کلاله در گزارشی از افزوده شدن 590 بیکار به امار بیکاران شهرستان کلاله در هر سال خبر داد که این موضوع به معضلی در این شهرستان تبدیل شده است.

این 590 نفر به گفته الحاج محمد امین اخوند صفری امام جمعه شهر فراغی باید برای فرار از بیکاری به شهرهای بزرگ پناه ببرند که این امر نیز باعث کاهش نیروهای جوان و آماده به کار در شهرها و روستهای شهرستان شده است و به دنبال خود بسیاری از مشکلات خانوادگی را هم دربر دارد.

این شهرستان در از دست دادن پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی ید طولایی دارد تا جایی که بزرگترین کارخانه زیتون استان گلستان که قرار بود در شهرک صنعتی کلاله ساخته شود، بطور باور نکردنی ای  به شهر مجاور این شهرستان انتقال یافت(می گویند محل احداث پروژه با مشکل فنی همراه بوده است اما عقل سلیم می گوید این هم همراه با پشت پرده هایی بود).

پروژه یاد شده می توانست باعث رونق شهرستان کلاله و در کنار خود موجب اشتغالزایی تعدادی از جوانان کلاله شود اما با توجه به اینکه فرماندار وقت بومی نبود، تنها به چند جمله عبدالکریم رجبی نماینده شهرستان مبنی بر اینکه "پیگیریم هستیم"، اکتفا کردیم که این هم انتظاری بیهوده بود!.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در پی آن استاندارن و فرماندارن بومی، انتظار می رود که افراد منسوب شده با توجه به شناختی که از منطقه و ظرفیت های بالقوه دارند، در زمینه اقتصاد مقاومتی گام های موثری بردارند تا گوشه ای از مشکلات یاد شده مرتفع شود در این جا با این سوال روبرو می شویم که فرماندار کلاله به عنوان نیروی بومی شهرستان کلاله در این زمینه چه نمره ای می تواند به خود بدهد؟ یا در اینده برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی چه تدابیری را در نظر دارد تا  در اینده شاهد اعلام ارقام نجومی امار افزایش بیکاران در کلاله نباشیم.

توجه به بخش بهداشت و درمان شهرستان کلاله از اهمیت زیادی برخودار است به حمدالله فرماندار منسوب دولت تدبیر و امید در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده است؛ اما انتظارات مردم بخصوص جوانان از فرماندار کلاله تنها به این بخش مختصر نمی شود و در کنار انتظارات بهداشتی و درمانی، مهمترین معضل جوانان مشکل اشتغال است که این خود مستلزم اقدام مسئولین در زمینه های اقتصادی است و در این زمینه باید از فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی، بهره برد.

علاوه بر این از نماینده شهرستان کلاله به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس انتظارات بیشتری می رفت چرا که وی نیز می توانست با بهره گیری از تجربیات اقتصادی خود در مجلس، بهترین راهکارها را برای افزایش رونق این منطقه ارائه دهد بطوریکه بسیاری از اهداف اقتصاد مقاومتی با این شیوه در منطقه پیاده سازی شود.

بررسی عملکرد فرماندار کلاله و نماینده این شهرستان در عرصه اقتصادی بخصوص اقتصاد مقاومتی من باب یاداوری و حمایت افراد نامبرده در استفاده از ظرفیت های این شهرستان در جهت افزایش قدرت اقتصادی منطقه بود و امیدواریم در این عرصه گام های مفید و موثری برداشته شود.

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار