شوکی بزرگ از دیپلماتی بزرگ ...

1403-08-01 07:08:31
0
7

 

 

حوادث و اتفاقاتی در اطرافمان رخ می دهند که هر کدام اگرچه از نظر نوع و ماهیت با هم متفاوت هستند اما در واقع به دانه های زنجیری می مانند که به هم متصلند و در ضمن سرمنشأ تمامی این حوادث و اتفاقات از یک مرکز است که آن مرکز تأمین کننده منافع جمعی گروهی هستند تحت نام استکبار و از طرفی به ضرر مظلومان و محرومان خصوصاً جهان اسلام، این وقایع در جای جای جهان اسلام در حال رخ دادن هستند! وقایعی که در بحرین، سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و ... در حال انجام آن هستند و دست هایی مرئی و نامرئی که این اتفاقات را رقم می زنند!.

حادثه دلخراش سقوط جرثقیل در مکه و از همه مهمتر فاجعه جانگداز منا که بیش از چهار هزار نفر از زائران بیت ا... الحرام در آن حادثه جان شیرین خود را از دست دادند. حادثه حمله وحشیانه صهیونیست ها به مسجد الاقصی که در این بازه زمانی شدت بیشتری به خود گرفته و تحریم های ظالمانه استکبار علیه ملت مظلوم و انقلابی ایران به بهانه داشتن تأسیسات اتمی غیر صلح آمیز و در نهایت چندین سال کش و قوس بعنوان مذاکره هسته ای با قدرت های بزرگ و در انتها به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران تحت عنوان برجام و باز کشمکش هایی در داخل آمریکا و ایران بر اثر این تفاهم نامه و ...! اگر کنکاشی جدی درباره این حوادث و گفتگوها داشته باشیم در می یابیم که ریشه تمامی این مسائل که مطرح شد از کاخ سفید آمریکا نشأت می گیرد و سرچشمه تمامی جنایات آمریکا است. چرا که آمریکا منافعی را برای خود در منطقه تعریف کرده که برای حفظ آن به هر جنایت و خیانتی متوسل می شود. قبل از انقلاب اسلامی، آمریکایی ها بر تمامی منابع ما تسلط داشتند و آنها را با کمال آزادی عمل به یغما می بردند و حکومت وقت نه تنها جلوی این زیاده خواهی های آمریکا را نمی گرفت بلکه کمک شایانی به یانکی ها در این غارت اموال می نمودند! انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) از همان ابتدا همانند سدی شد آهنین در مقابل زیاده خواهی های استکبار! از اینرو می بینیم که آمریکا از همان بدو انقلاب به انحاء گوناگون سعی در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ما را داشتند که الحمد لـ ... با درایت و رهبری پیامبرگونه حضرت امام (ره) و امام خامنه ای (حفظه ا...) راه به جایی نبردند و هر بار بیش از گذشته با خفت و سرشکستگی برنامه ها و توطئه های براندازه شان با شکست مواجه شد! تحریم های ظالمانه، ایجاد جنگ های قومی مذهبی، ایجاد جنگ های داخلی، تجهیز نمودن صدام معدوم برای حمله به ایران و ... از جمله توطئه هایی بودند که آمریکا علیه ملت مسلمان ایران اجرایی نمودند و حتی در اواخر جنگ با حمله مستقیم به ایران از جمله زدن هواپیمای مسافربری، حمله به کشتی های تجاری و سکوهای نفتی، تمام سعی و تلاش را در نابودی جمهوری اسلامی بکار گرفت ولی همیشه تیرش به سنگ می خورد و این ملت استوارتر و پا بر جا تر جلوی توطئه های او می ایستادند. چرا که این انقلاب رهبری بصیر و شجاع داشت با مردمی مسلمان و ولایی.

اخیراً دشمن برای به زانو در آوردن این نظام به فکر ترفندی دیگر افتاده نفوذ فرهنگی و اختلاف در بین دولتمردان که متأسفانه این حیله اخیر دشمن بر اثر بی توجهی عده ای از دولتمردان تا حدودی مؤثر واقع شده چون مدتی است سیاستمداران که باید به فکر حل مشکلات داخلی باشند گاهاً حرف هایی می زنند که نه تنها سودی برای جامعه اسلامی ندارد بلکه باعث امیدواری دشمنان و یأس دوستداران نظام مقدس ما را فراهم می نماید. اخیراً نیز اتفاقاتی در داخل و خارج کشور خصوصاً در حاشیه سازمان ملل اتفاق افتاده که آه از نهاد مردم مسلمان و انقلابی ایران برخاست! بله همانطوری که همه مستحضرید جناب آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در راهروهای سازمان ملل (سهوی و عمدی آن بماند!) با آقای اوباما دست داده و برای لحظاتی کوتاه با او ...! البته بعضی ها برای توجیه این عمل می گویند که اتفاقی با هم برخورد کردند و او هم به رسم ادب با ایشان دست داده!!

توجه آقایانی که این عقیده را دارند را به این ضرب المثل جلب می کنیم که می گوید: «با بی ادبان بی ادبی عین ادب است»! چگونه آقای ظریف به خود اجازه داده دست کسی که تا مرفق به خون بی گناهان آلوده است را در دستش بفشارد یا با او خوش و بش نماید!!! چگونه آقای ظریف جنایات این ابرشیطان را در حق ملت ایران که دستش به خون هزاران شهید ایرانی رنگین است را نادیده گرفته! همین حالا چقدر به دستور و فرمان این ابرشیطان در بحرین، یمن، افغانستان، پاکستان و ... دارند به خاک و خون کشیده می شوند! نکند راهروهای سازمان ملل گذر لوطی صالح یا کوچه آشتی کنان است که حتماً گریزی از آن نیست؟! چگونه می شود باور کرد که با وجود اینکه
1- ساعت حضور تمامی هیأت ها از قبل معین است 2- سازمان ملل دارای راهروهای گوناگونی است که می توان برای عبور از آنها استفاده کرد 3- فرض محال، گیریم که برنامه ریزی قبلی در کار نبوده، نمی شد که بی خیال و یا با اخم از کنار اوباما عبور کرده و با این عمل عزت خود و کشورمان را حفظ کرده و از خود نامی بزرگ به یادگار می گذاشتند؟! فرض کنیم که در آن راهرو نتانیاهوی کودک کش با شما روبرو می شد! آیا باید با او به رسم ادب! دست می دادید؟!

برادر عزیز شما که دیپلمات کهنه کار و کارکشته ای هستید چرا به این امر سخیف راضی شدید؟ می دانید که با این عملتان چه دلهایی را که به درد آوردید؟! می دانید که همه رزمنده ها و خانواده شهدا از این عملتان خون به دل شدند؟! شک نکنید که دل رهبرمان را نیز به درد آوردید!!! جناب آقای ظریف این عمل شما چه عمدی و چه غیر عمد شوک بزرگی را به جامعه تزریق نمود که از شخصی چون شما سزاوار نبود خصوصاً با آن حمایتی که رهبر عظمای انقلاب در قضیه مذاکرات هسته ای از شما نمود! ای کاش آن همه قدردانی و محبت رهبر را پاس میداشتی و به این راحتی حاضر نمی شدی که آن افتخاری بزرگ را به این راحتی از دست بدهی! ای کاش ...!!!

غلامعلی آبدهی مقدم-کلاله

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار