روحانی در کردستان:

مردم کردستان دیدبان دخیل ایران زمین هستند/دیپلماتها فرزندان رشید و قهرمان کشور/اختصاص 880 میلیارد تومان اعتبار به کردستان ارمغان سفر رئیس جمهور

1403-08-01 01:08:21
0
12

رئیس جمهور کردستان را سرزمین دلاور خیز با زیبای های طبیعی و فرهنگی دانست.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از کُردتودی، رئیس جمهوری دقایقی قبل وارد فرودگاه سنندج شد و مورد استقبال مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از مصاحبه‌ای کوتاه با خبرنگاران، به شهدای استان در بهشت محمدی سنندج ادای احترام خواهد کرد و بعد از آن در ورزشگاه سنندج با مردم دیدار عمومی خواهد داشت.

دیدار با علما و روحانیون، برگزیدگان علمی و فرهنگی و هنری و ایثارگران استان، دیدار با فعالان بخش اقتصادی با حضور مدیران عامل بانک‌ها و مدیران موسسات قوی سرمایه‌گذاری کشور، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه استان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه آقای روحانی به استان کردستان است.

گفتنی است، معاونین، مشاورین و تعدادی از وزرا به عنوان نمایندگان آقای روحانی، پس از سخنرانی رئیس جمهوری در ورزشگاه آزادی سنندج، به شهرستان‌های 10‌گانه استان می‌روند تا مطالبات و خواسته‌های مردمی را بررسی کنند.

روحانی در ورزشگاه:مردم کردستان دیدبان دخیل ایران زمین هستند

حسن روحانی در جمع مردم استان کردستان در استادیوم استقلال شهر سنندج اظهار داشت: کردستان سرزمین خدا، پیروان قرآن مجید و پیرو امام شافعی هستند که ایستادگی و مقاومت نمود اصلی مردم این خطه از کشور است.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس مردم کردستان، پیشمرگان کرد و همه دلاوران بیشه شیران از خاک خود دفاع کردند، افزود: مردم کردستان دیدبان دخیل ایران زمین در دوران دفاع مقدس بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مکلف است تمام تمام توان خود را برای توسعه کردستان به کار ببرد، عنوان کرد: مردم کردستان در تاریخ 24 خرداد 92 با آرای 72 درصدی خود به دولت مردم سالار، به مسیر اعتدال و تعامل رای دادند و دولت در برابر عظمت کردستان سر تواضع فرود می آورد.

وی عنوان کرد: هیئت دولت با جدیت تمام مسائل کردستان را دنبال می کند و استقبال پرشور مردم، نمونه پیوند مبارک دولت و مردم است و طرح های مهم نسبت به آبادانی کردستان توسط دولت در این استان عملیاتی می شود.

روحانی افزود: پیروزی تیم مذاکره کننده و مقاومت ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی که بعد از 12 سال مقاومت و ایستادگی در میدان منطق و مذاکره به نتیجه رسید و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان کشاند.

وی بیان کرد: دیپلماتها فرزندان رشید و قهرمان ملت ایران هستند که در مقابل 6 قدرت جهانی به پیروزی تاریخی رسیدند و در زمانی که همه قدرت ها رای بر نداشتن انرژی هسته ای دادند، مقاومت ملت ایران جهان را به تسلیم وا داشت.

روحانی با بیان اینکه انرژی هسته ای بعد از انرژی مهمتری یعنی انرژی ملت بزرگ ایران قرار دارد، اظهار داشت: انرزی بی پایان مردم بزرگ ایران جانیان را معترف به تسلیم ناپذیری ایران کرد و وزیر خارجه آمریکا را واداشت تا در مجلس سنای این کشور به صراحت بگوید ایران را تهدید نکنید که این به معنی پیروزی ملت بزرگ ایران است.

وی اشاره کرد: دستاورد ما نصرت خداوند، ایستادگی مردم با ایمان و انسجام و وحدت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ایران بین سنی و شیعه تفاوتی وجود ندارد، افزود: شیعه و سنی برادر و متحدهستند  و هرکس بخواهد بین مذاهب و اقوام ایرانی از جمله کرد، ترک و بلوچ تفرقه بیندازد دشمن ماست و از ما نیست.

وی با بیان اینکه کردستان چشم بصیر ایران است، ادامه داد: مقاومت ایران امنیت در منطقه را به وجود آورده و امنیت در اربیل، بغداد و دهوک همه از حمایت ما ایجاد شده است.

روحانی افزود: ملت ما با اقتدار از تمام مناطقی که مورد هجوم دشمنان قرار گرفتند، دفاع می کند و خواهان برقراری امنیت در آنجا است.

وی بیان کرد: لازم است که دولت های غربی در اتاق فکر خود خانه تکانی کنید و میزی که آنها می گویند پایه ان شکسته که در برابر ملت ایران تنها راه تواضع و فروتنی پاسخگوست نه تهدید.

روحانی اشاره کرد: بعد از این دوران اقتصاد مقاومتی را ادامه می دهیم و با حمایت از تولیدات داخلی به بهترین وضع در کشور می رسیم.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر و در نتیجه سیلاب، خسارات مالی به کردستان وارد آمد اظهار تاسف کرد و بیان کرد: در حوادث غیر مترقبه داشتن آمادگی لازم برای کاهش خسارات الزامی است و بعد از جبران خسارات تمام توان باید برای سازندگی به کار برود.

روحانی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود به تخصیص اعتبار880 میلیلراد تومان در قالب اجرای 31 طرح در کردستان اشاره کرد و گفت: امسال در بخش حمل و نقل استان کردستان 343 میلیارد تومان برای تکمیل راه های اصلیف فرعی و روستایی تخصیص داده می شود.

وی افزود: راه باند دوم میاندوآب کرمانشاه با تخصیص 220 میلیارد تومان در سال جاری94- 95 اجرای و تکمیل می شود.

روحانی ادامه داد: همچنین تکمیل باند دوم همدان سنندج هم با 21 میلیارد تومان تکمیل می شود و انتظار داریم که برای گردنه صلوات آباد هم یک طرح تکمیلی ارائه شود.

وی با بیان اینکه 450 کیلومتر راه روستایی هم آسفالت می شود، افزود: راه اصلی سنندج مریوان هم با اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار در سال 94 و 95 تکمیل می شود.

روحانی با اشاره به اینکه در بخش آب و کشاورزی هم 431 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده می شود، افزود: 11 سد جدید در دست اجرا است که مراحل فیزیکی بیشتر آنها در حال تکمیل است و 7 سد آنها هم در امسال به بهره برداری می رسد و آبرسانی به سنندج از طریق شبکه زهکشی امروز انجام می شود.

وی با بیان اینکه کردستان با انجام 92 درصد از اجرای طرح تاسیسات کشوری دارای رتبه اول در این زمینه است، افزود: طرح تاسیسات فاضلاب کشوری 42 درصد آن اجرایی شده است که در کردستان 92 درصد آن اجرایی شده است و 46 میلیارد تومان به بخش فاضلاب مریوان، بیجار، سریش آباد، کامیاران و حسن آباد اختصاص می یابد.

روحانی با بیان اینکه ظرفیت برق تولیدی استان کردستان 2 برابر میزان مصرفی است، عنوان کرد: این میزان برق تولیدی به استان های همجوار و کشور عراق صادر می شود و انیروگاه برق آبی سد آزاد هم رد سال جاری افتتاح می شود.

وی اشاره کرد: افتتاح سد داریان با تولید 210 مگاوات برق دراستان موجب پایداری سراسر کشور می شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی هم 20 هزار هکتار طرح در اراضی شیب دار اجرایی شده است که امسال 6 هزار هکتار دیگر شامل 5 هزار هکتار دیم و هزار هکتار اراضی آبی عملیاتی می شود.

روحانی با بیان اینکه طرح ماهیان سردآبی توسعه اشتغال مردم را به دنبال دارد، اذعان کرد: مردم کردستان از مساله بیکرای در رنج هستند که لازم است با اجرای طرح های اشتغالزایی زمینه توسعه در این استان را فراهم کرد.

وی افزود: طرح تحول سلامت در استان کردستان با اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان سقز و آغاز احداث بیمارستان در مریوان و نیز تکمیل بیمارستان 540 تختخوابی سنندج  انجام می شود.

روحانی با بیان اینکه به ورزشگاه های استان کردستان 10 میلیارد تومان و دانشگاه های فنی هم 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص  داده شده است، اعلام کرد: گردشگری یکی از ظرفیت های کردستان است که با اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های آن صرف شده است.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی برای تکمیل واحدهای صنعتی و اکتشافات بیشتر در معادن سقز، بیجار و قروه هم برای اجرای بهتر این معادن در استان اختصاص داده شده است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار