سرویس اجتماعی:

لزوم اختصاص مکان های خاص برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار

1403-08-01 07:08:16
0
12

سرویس اجتماعی: همه ساله هموطنانمان  در سراسر ایران و کشورهای دیگر چهارشنبه پایان سال را بنا به آداب و رسوم گذشتگان مراسمی را برگزار می کنند که به آن چهارشنبه سوری می گویند. متاسفانه چند سالی است که قبل از رسیدن به روز عید خیلی از […]

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از شاهد فردا، همه ساله هموطنانمان  در سراسر ایران و کشورهای دیگر چهارشنبه پایان سال را بنا به آداب و رسوم گذشتگان مراسمی را برگزار می کنند که به آن چهارشنبه سوری می گویند.
متاسفانه چند سالی است که قبل از رسیدن به روز عید خیلی از خانواده ها درگیر مشکلات ناشی از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری می شوند که همانطور که میدانیم تمامی این مشکلات ناشی از بی احتیاطی بسیاری از نوجوانان و جوانان عزیز این مرز و بوم در استفاده از مواد محترقه استفاده شده در این شب می باشد که بعضا خیلی از این مواد بسیار خطرناک و دارای قدرت تخریب زیاد و همچنین صدای نابهنجار بوده که دیده شده  تا شعاع چند ده متری افراد را مجروح و به مراکز درمانی کشانده است.
البته باید گفت کنترل کردن این مراسم در این شب توسط مراجع نظامی و انتظامی و آتش نشانی و اورژانس و با توجه به گستردگی و پراکندگی کوچه ها و خیابانها  واقعا سخت بوده و در این بین اتفاقات ناگواری که بر اثر بی احتیاطی رخ می دهد کار را برای عزیزانمان در ارگانهای زیربط سخت خواهد کرد.
یقینا اختصاص مکانهای خاص برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم قبل از سال نو  در شهرهای کوچک و بزرگ ضریب بوجود آمدن حوادث بسیار خطرناک را به شدت پایین خواهد آورد و ضریب کنترل و سرعت عمل مسئولان مربوطه و نیروهای ویژه مستقر در مکانهای فوق راقطعا بالا خواهد برد.
البته اگر عملیات اجرایی این طرح در دستور کار و برنامه های شورای شهر شهرهای ایران قرار بگیرد می تواند کمک بسزایی در پایین آوردن حوادث ناگوار قبل از رسیدن روزهای خوش نوروز باستانی بنماید.
یا در طرحی دیگر مراسم چهارشنبه سوری بر اساس تدبیرات به صورت خانواده محوری برگزار شودقطعا بهتر خواهد بود و به مردم نیز توصیه میکنیم که مراسم چهارشنبه سوری به صورت کوچه محوری و خانواده محوری مدیریت شود تا خدای ناکرده شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم..
امیدواریم امسال هم عزیزان با رعایت مسائل ایمنی و احتیاط کامل در هنگام برگزاری این مراسم موجبات یک شب زیبا را در ایام عید کنار خانواده و شهروندان فراهم نمایند.
به امید روزی که چهارشنبه سوری پایان سال در هیچ کجای دنیا حوادث ناگواری را به همراه نداشته باشد.و همه خانواده ها در صحت و سلامتی و شادی به استقبال سال نو بروند با همت و توجه همه ما —-  انشا الله

امیرهادی سندگل

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار