پس از 8 ماه از اولین گزارش کلاله خبر:

خبری از دایر شدن دفترخانه رسمی ثبت ازدواج مختص کلاله نشد/کلاله و 2 دفترخانه سیار!

1403-08-01 07:08:26
0
11

سرویس اجتماعی: 8 ماه از اولین گزارش منتشر شده در خصوص عدم وجود دفترخانه ثبت ازدواج مختص کلاله در سایت کلاله خبر می گذرد،اما تاکنون خبری از دایر شدن چنین مکانی در کلاله منتشر نشده است.

 

به گزارش کلاله خبر،شهرستانی با چنین وسعت و حدود 110 هزار نفر جمعیت، دو دفترخانه ثبت ازدواج سیار مختص اهل تشیع دارد و یکی مربوط به حوزه مینودشت می باشد و دیگری مربوط به حوزه گالیکش است.

در این راستا در مرداد ماه سال جاری پیگیر این موضوع شدیم و با مهران موسوی مدیرکل ثبت اسناد استان گلستان گفتگویی داشتیم و وی در اظهاراتی چنین گفت: برای ایجاد دفترخانه ثبت ازدواج ،فردی که برای این کار درنظر گرفته می شود باید از خود شهرستان کلاله بوده و دارای شرایط لازم از نظرعلمی و فقهی باشد و بتواند نمره حدنصاب را در آزمونی که در تهران بزرگ برگزار می شود کسب نماید.

 

وی افزود: عدم استقبال مردم شهرستان کلاله برای دایر کردن چنین دفترخانه ای موجب شده که دفترخانه رسمی ثبت ازدواج و طلاق مختص خود کلاله در این شهر نباشد.وی خاطرنشان کرد: با رایزنی های که با دفاتر دیگر شهر ها انجام شده توانسته ایم 2 دفترخانه سیار از شهرهای گالیکش و مینودشت در کلاله ایجاد کنیم و از سوی دیگر دفتر ثبت اسناد گلستان به دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق اهل تسنن اجازه ثبت ازدواج و طلاق اهل تشیع را نیز داده که عدم استقبال مردم از این رویه موجب شده ،مردم برای اینگونه کارهای خود به شهرهای مجاور کلاله مراجعه نمایند.

 

مدیرکل ثبت اسناد گلستان گفت: ما به اجبار نمی توانیم، شخصی از شهر دیگر را مجبور سازیم که وی در شهرستان کلاله دفترخانه خود را بصورت دائمی دایر نماید و ما به دنبال اشخاصی در گرگان و شهرهای تابعه هستیم که درصورت تمایل وی ،و با مذاکره با مسئولین تهرانی دفترخانه وی را به کلاله منتقل نماییم.

 

موسوی اذاعان داشت: این موضوع می تواند توسط شورای شهرکلاله و فرمانداری این شهرستان پیگیری شود و افراد مدنظر را برای انجام مراحل گزینشی به ثبت اسناد گلستان معرفی نمایند و ما از ثبت نام مردم کلاله در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

آنچه خواندید دلایل ذکر شده توسط مدیرکل ثبت اسناد استان گلستان درخصوص عدم وجود دفترخانه ثبت ازدواج ثابت در کلاله بود.

گفتنی است این موضوع از زمان فرمانداری نورالله نورالهی در شهرستان کلاله مطرح است و در زمان فرمانداری وی به نتیجه مثبت نرسید و درحال حاضرکه فرماندار کلاله محمد تقی قزلسفلی می باشد نیز در این خصوص نتیجه ای حاصل نشده است.

در اینجا چند سوال باقی است که آیا فرماندار و مسئولین شهرستان کلاله برای مرتفع کردن چنین مشکلی اقداماتی انجام داده اند؟وآیا شهری به این بزرگی شایسته 2 دفترخانه سیار است؟ و سوال های دیگر...

امیدواریم فرماندار و شورای شهر کلاله پیگیر این موضوع شوند و به زودی شاهد دایر شدن دفترخانه رسمی ثبت ازدواج مختص کلاله در این شهر باشیم.




 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار