جای خالی "بنزین سوپر" در جایگاه سوخت کلاله!

1403-08-01 07:08:28
0
24

سرویس اجتماعی: این روزها از جمله تقاضاهای شهروندان کلاله ای از تنها جایگاه سوخت بنزین کلاله، ایجاد جایگاه سوخت " بنزین سوپر" است.

 

به گزارش کلاله خبر، چند سالی است که همانند شهرهای بزرگ، شهرهای کوچکی مانند کلاله نیز مملو از خودروهای لوکس و خارجی شده است و جون این خودروهای لوکس با قیمت های بالایی به دست خریداران می رسد،به تبع سالم نگه داشتن این خودروها هم دغدغه اصلی این ماشین داران می باشد.

همانطور که ذکر کردیم در شهرستان کلاله نیز خودروهای لوکس فراوانی وجود دارد و از جمله درخواست های این ماشین داران، ایجاد جایگاه سوخت "بنزین سوپر" در جایگاه اصلی سوخت کلاله است.

از جمله نکات قابل توجه این است که بیشتر این خودروداران برای تامین بنزین مورد نیاز خود به جایگاه سوخت در شهرستان گنبد مراجعه می کنند و حدود 80 کیلومتر جابجایی انجام می گیرد تا 60 لیتر بنزین سوپر تهیه شود و این موضوع باعث اصراف سوخت و اصطحلاک ماشین می شود و با یک بار رفت و برگشت این افراد تا گنبد مقدار زیادی از سوخت آنها صرف طی این مسیر می شود.

در ذیل به برخی از فواید بنزین سوپر و مقایسه آن با بنزین معمولی می پردازیم.

همانطور که می دانید قیمت بنزین سوپر نسبت به بنزین معمولی گران تر است ولی هرچند كه بنزين سوپر گران‌تر از بنزين معمولي باشد، باز هم  استفاده از آن هزينه تمام شده نگهداري خودرو را كاهش مي‌دهد.
 هر موتوري براي بنزين با عدد اكتان مشخصي طراحي شده است كه اگر اكتان مورد نظر در سوخت آن وجود نداشته باشد، موتور دچار ضربه يا «ناچ» مي شود كه موجب خوردگي سرسيلندرها مي‌شود و عمر مفيد خودرو را كاهش مي‌دهد. براي مثال اگرعمرمفيد سرسيلندرها پنج سال باشد، اين ضربه ها آن را تا دو سال كاهش مي‌دهد.
از ديگر مزاياي استفاده از بنزين سوپر نسبت به بنزين معمولياین است که بنزين معمولي با عدد اكتان پايين باعث مي‌شود كه خودرو دچار لرزش شود؛ همچنين مي‌تواند بر صداي اضافه موتور بيفزايد. عدد اكتان پايين بنزين معمولي بر ميزان آلايندگي خودرو هم موثر است.
به گفته كارشناسان صنعت خودرو، هر چند آلايندگي خودروها با وجود نصب كاتاليست روي آن قدرها ملموس نيست، اما عدد اكتان پايين بنزين معمولي هم عمر كاتاليست را پايين مي‌آورد و هم منجر به احتراق ناقص سوخت مي‌شود كه در هر صورت نتايج بلند مدت آن هم مصرف كننده و هم كل جامعه را تحت تاثير قرار خواهد داد.
به گفته این کارشناسان، هرچند بنزين معمولي ارزان‌تر از بنزين سوپر است،اما مصرف كننده بايد كل صرفه جويي كه از اين جهت در هزينه‌ها اتفاق افتاده است را به صورت يك جا براي تعمير خودرو خويش بپردازد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار