اخبار اجتماعی:

مدعیان ساخت کارخانه زیتون در کلاله به وعده خود جامع عمل می پوشانند؟

1403-08-01 07:08:39
0
11

ماه گذشته محمد تقی قزلسفلی فرماندار کلاله در جلسه شورای اداری کلاله از شروع عملیات اجرایی ساخت بزرگ ترین کارخانه زیتون خبر داد.آیا مدعیان ساخت این کارخانه به وعده خود جامع عمل می پوشانند؟

 

به گزارش کلاله خبر،همانطور که در اخبار گذشته به اطلاع رساندیم ساخت این کارخانه در شهرک صنعتی کلاله آغاز شده بود و تا چند هفته گذشته ادامه داشت و بسیاری از مقدمات لازم برای ساخت این کارخانه آماده شده بود.

اما بازهم یک اشتباه،یاعث از بین رفتن یک فرصت استثنایی برای شهروندان کلاله ای شد و آنهم این است که مسئولین، در واگذاری زمین احداث این پروژه استعلامات لازم را از اداره  گاز نداشتند و مسئولین اداره گاز با ادعا قرار گرفتن این کارخانه بر روی مسیر خط گاز از ادامه ساخت این پروژه جلوگیری کردند.

بعد از توقف ساخت این کارخانه،شایعاتی مبنی بر انتقال این کارخانه به شهر... بوجود آمد.یادآور می شویم علیرضا نبی مدیرعالی گروه کارخانجات زیتون کشور و قهرمان صنعت کشور در شرکت تعاونی آرشیا  در همایش زیتونکاران کلاله حمایت از زیتونکاران کلاله ای را از جمله برنامه های پیش روی دانست و گفت درصدد ایجاد بستر مناسب برای خرید زیتون باغداران کلاله ای و دیگر شهرهای گلستان هستیم.

باید خاطرنشان کنیم که با ساخت این کارخانه به بسیاری از اهداف و خواسته های نبی جامع عمل پوشانده می شد و خرید زیتون از باغداران با سهولت همراه بود و در پی آن باغداران از کاشت و کسترش باغ های زیتون استقبال می کردند.

درکنار این دست آورد، برخی از جوانان جویای کار نیز می توانستند در برخی از قسمت های این کارخانه مشغول به کار شوند.

اما باز هم یک اشتباه آرزوی بسیاری از باغداران و جوانان جویای کار را از بین برد.

در اینجا این سوال باقی است که سرمایه گذاران این پروژه، با یک اشتباه دست از اهداف بلند مدت خود بر می دارند و ساخت این کارخانه را به شهری دیگر انتقال می دهند؟ آیا شهری دیگر را به شهر کلاله که بعنوان مهد زیتون کاران استان شناخته شده است را ترجیح می دهند؟


انتقال یک کارخانه از کلاله به شهری دیگر آنهم بخاطر یک مشکل کوچک نوعی کوچک شمردن شهروندان کلاله به حساب می آید.

امیدواریم مسئولین شهرستان کلاله برای جلب نظر این سرمایه گذاران از هیچ تلاشی دریغ نکنند و با این کار خود باعث پیشرفت صنعتی شهرستان کلاله شوند.

گفتنی است درحال حاضر1هزارو250هکتار از اراضی کلاله به احداث زیتون اختصاص یافته وسالانه بطورمتوسط400 تن زیتون تولید می شود.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار