اخبار اجتماعی:

4 هواپیما جدید برای فرودگاه گرگان و خاموشی فرودگاه کلاله

1403-08-01 07:08:43
0
13

سرویس اجتماعی:سرویس اجتماعی: بزودی 4 هواپیمای مسافربری جدید در فرودگاه گرگان مستقر می شود اما فرودگاه کلاله به عنوان دومین فرودگاه استان در خاموشی به سر می برد.


 

به گزارش کلاله خبر، عبدالرضا دادبود معاون سابق عمرانی استانداری استان گلستان عصر دوشنبه در بین مهندسان سازمان نظام مهندسی استان گلستان ابراز کرد: این شرکت با کمک بخش خصوصی به زودی راه اندازی می شود و در حال حاضر  توانسته چهارهواپیما برای استان خریداری کرده و به‌زودی در فرودگاه گرگان مستقر می‌شوند.

 

دادبود با بیان اینکه پروازهای نامنظم یکی از دلایل تعطیلی فرودگاه کلاله است، اضافه کرد: در طول این چند سال استان با کمبودهایی که در حوزه حمل و نقل هوایی داشت به شدت دچار مشکلات بود و متاسفانه به همین علت است که فرودگاه کلاله راه نیفتاده است.

 

باید اضافه کنیم که اگر در هفته فقط 2 پرواز فرودگاه گرگان به این فرودگاه اختصاص داده می شد با این مشکل روبرو نمی شدیم و همانطور که شهروندان شرق استان برای جابجایی های هوایی خود مجبور هستند از فرودگاه گرگان استفاده کنند،باید تمهیداتی جهت استفاده 2 روزه شهروندان گرگان و شهرمجاور آن از پروازهای فرودگاه کلاله اندیشیده می شد که عدم اشتیاق برخی مسئولین استانی نسبت به این امر، موجب تعطیلی چندین باره این فرودگاه شد.

 

ویکی دیگر از مشکلات این فرودگاه،تک مسیر بودن این فرودگاه است چرا که بیشتر مسافرت های مردم شهرستان به مشهد و سیستان وبلوچستان است و باتوجه به فاصله زیاد این استان ها از کلاله،طبعا مردم برای جابجایی به این استان ها از پروازها ی این فرودگاه استفاده می کنند و با برنامه ریزی مناسب می شد از تعطیلی چند باره این فرودگاه جلوگیری کرد.

 

آخرین اطلاعاتی که در دست داریم این است که آخرین بار،برای بازگشایی مجدد این فرودگاه حدود 4 میلیارد تومان هزینه شده است.آیا معقول است که این مقدار از بیت المال صرف مکانی شود و بعد از مدتی این مکان بلااستفاده رها شود؟

 

رجبی نماینده شهرستان نیز در آخرین مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاری ها داشت،گفت: رایزنی هایی در خصوص از سرگیری دوباره پروازهای فرودگاه کلاله انجام گرفته و امیدوارهستیم که این رایزنی ها به هدف منتج شود. از وی درخصوص پیگیری های مستمر،قدردانی می کنیم و از نماینده خود در مجلس شورای اسلامی می خواهیم برای از سرگیری پروازهای این فرودگاه از هیچ تلاشی دریغ نکند.

 

همانطور که بارها گفته ایم،بازهم می گوییم وجود این فرودگاه باعث پیشرفت و آبادانی شهرهای مجاور کلاله می شود و در کنار این امر،استان گلستان با داشتن 2 فرودگاه از جایگاه مناسبی در کشور برخودارمی شود که یقینا خود مسئولین ذیربط این به موضوع آگاه هستند.

 

پس ازسرگیری پروازهای این فرودگاه مساعدت و همکاری مسئولین دیگرشهرهای استان را می طلبد و نباید به این موضوع به دید حسادت نگریست بلکه همانطور که گفتیم این فرودگاه تنها باعث پیشرفت کلاله نمی شود بلکه شهرهای مجاور نیز از این امر به بهره نخواهند ماند.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار