اعتیاد در رانندگان چه عواقبی در پی دارد؟

1403-08-01 07:08:31
0
13

با گسترش تولید مواد مخدر صنعتی در یک جامعه،میل استفاده از این مواد در جوانان و افراد جامعه بیشتر می شود.

 

درحال حاضربیشتر جوانان بسوی استفاده از مواد صنعتی روی آورده اند بدون آنکه به عواقب بعدی استفاده از این مواد فکر کنند و زمانی بخود می آیند که در دام اعتیاد این مواد افتاده اند.

در گذشته اعتیاد جوانان محدود به تریاک می شد و مضرات استفاده از این مواد در حدی نبود که دردراز مدت بر مغز و اعصاب آنها تاثیر بگذارد و بیشترین تاثیر آن اعتیاد بدنی و ایجاد اعتماد بنفس کاذب بود ولی با گذشت زمان و پیشرفت علم شیمی مواد مخدر جدیدی وارد جوامع مختلف شد و در پی آن بسیاری از جوانان با استفاده از این مواد به دام اعتیاد این مواد افتادند.

از جمله مواد مخدر صنعتی ای که در ایران بیشترین طرفدار را بخود جلب کرد شیشه و کراک می باشد که هرکدام از این مواد داری مضرات مختص بخود می باشد وکسی که به شیشه اعتیاد پیدا کند دیگر راه برگشتی ندارد چرا که این مواد اعتیاد شدیدی ایجاد می کند و بخاطر ایجاد توهم واهی باعث از بین بردن سلول های خاکستری مغز می شود و در ادامه استفاده از این شیشه، فرد معتاد قدرت اختیار خود را از دست می دهد.

استفاده از این مواد در رانندگان می تواند جان بسیاری از مسافران را به خطر بیندازد.همانطور که می دانید برخی از رانندگان وجود دارند که از مواد مخدر بعنوان یک داروی ضد خواب استفاده می کنند و چون این مواد در آنها اعتماد بنفس کاذب ایجاد می کند،امکان دارد در این مواقع جان بسیاری از مسافران را به خطر بیندازند.

برای جلوگیری از اینطور حوادثی، نقش پلیس راهنمایی رانندگی نقشی مفید و موثر می باشد و با توجه به وظیفه ذاتی خود باید با این رانندگان متخلف برخورد قاطعی کنند و تست اعتیاد را محدود به زمان بروز حوادث رانندگی نداند و این تست ها بصورت ناگهانی و هر چند وقت یکبار بعمل آید چرا که اگر ناگهانی نباشد با بسیاری از روش ها می توان نتیجه تست را تغییر داد.

توصیه ما این است که پلیس راهور کار خود را ابتدا از رانندگان مینی بوس های کلاله و گنبد شروع کنند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار