اخبار اجتماعی:

سوء‌تفاهم، دلیل اسیدپاشی هولناک

1403-08-01 03:08:38
0
5

سرویس اجتماعی: مردی که توسط همکارش هدف اسیدپاشی قرار گرفت خواستار قصاص متهم است. سید محسن مرتضوی، 34ساله یکی از قربانیان اسیدپاشی است که توسط نظافتچی 36ساله محل کارش به نام «ف.خ» مورد اسیدپاشی و اصابت 16ضربه چاقو قرار گرفته و یک‌سال‌و‌نیم است که مراحل درمان خود را سپری می‌کند.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از نامه،مردی که توسط همکارش هدف اسیدپاشی قرار گرفت خواستار قصاص متهم است. سید محسن مرتضوی، 34ساله یکی از قربانیان اسیدپاشی است که توسط نظافتچی 36ساله محل کارش به نام «ف.خ» مورد اسیدپاشی و اصابت 16ضربه چاقو قرار گرفته و یک‌سال‌و‌نیم است که مراحل درمان خود را سپری می‌کند.
وی درباره جزییات حادثه گفت: به‌عنوان میزبان در بخش پشتیبانی نهادی دولتی مشغول کار بودم و در محل کارم مرد نظافتچی 36ساله‌ای به نام «خ» که گوش‌هایش سنگین بود و با لکنت زبان صحبت می‌کرد، حضور داشت. مرتضوی ادامه‌ داد: در نوروز 91 چند روزی سرکار رفته بودم که متوجه شدم فردی به صورت تلفنی مزاحم این نظافتچی شده و چون وی از مشکل شنوایی و تکلم رنج می‌برد ظاهرا مزاحم تلفنی که بعدها فهمیدم فردی به نام «ج» از مسوولان نگهبانی اداره خودمان بود با سوءاستفاده از این مشکلات وی را مورد تمسخر قرار می‌داد. وی با بیان اینکه پس از چند روز کار برای استفاده از مرخصی نوروزی به اداره نرفت، افزود: نخستین روز کاری‌ام در سال 91 نوزدهم فروردین بود که مطابق معمول سال‌های گذشته به دفتر رفتم اما پس از سلام‌دادن به «خ» وی پاسخ سلامم را نداد. گمان کردم سمعکش را خاموش کرده و توجهی به آن نکردم، در حالی که مشغول عوض‌کردن لباس‌هایم در رختکن بودم ناگهان «خ» از پشت‌سر صدایم کرد و پس از گفتن این جمله که «تو نوروز مرا خراب کردی» مایعی را که در قابلمه بود روی صورتم ریخت. مرتضوی با بیان اینکه در ابتدا تصور می‌کرد این کار «خ» نوعی شوخی است، گفت: من که احتمال نمی‌دادم محتویات درون ظرف اسید باشد به «خ» گفتم این چه کاری بود که کردی و دیگر لباسی برای پوشیدن در محل کار ندارم اما چند ثانیه بعد تمام صورتم شروع به سوزش کرد، گمان کردم شاید آب‌جوش است. این قربانی اسیدپاشی ادامه‌ داد: پس از گذشت چند ثانیه در حالی که «خ» با چاقویی که به همراه داشت به سمت من حمله‌ور شد و قصد مضروب‌کردن مرا داشت که از وی پرسیدم برای چه این کار را انجام دادی، «خ» گفت تو با مزاحمت‌های تلفنی نوروز مرا خراب کردی. مرتضوی که مدعی است مسوول نگهبانان اداره عامل ایجاد مزاحمت برای «خ»بود، افزود: به «خ» گفتم کار من نبود و «ج» این کار را انجام داده اما وی در حالی که با چاقو به سمت من حمله‌ور شده بود گفت تو را می‌کشم تا برای «ج» هم عبرت شود و بارها فریاد زد «ج» گفته تو بودی و «ج» گفته تو را بکشم.

در آن لحظات چشمان و صورتم به‌شدت می‌سوخت. این مرد در ادامه گفت: «خ» با چاقو ضرباتی را به من وارد کرد و من با چشمانی بسته با یک صندلی در حال دفاع از خود بودم. مسوول باغبانان به همراه چند باغبان مجموعه که از پنجره شاهد درگیری ما بود به میان آمد و قصد وساطت داشت که «خ» وی را نیز با اسید به شکل سطحی مجروح و با چاقو تهدید به مرگ کرد. پس از آن دیگر چیزی به خاطر ندارم و تنها چیزی که در ذهنم باقی مانده، این بود در حالی که به‌شدت چشمان و صورتم می‌سوخت روده خود را به دست گرفتم و با یکی از خودروهای پشتیبانی به بیمارستان میلاد منتقل شدم. وی با بیان اینکه 16ضربه چاقو از جانب این فرد به قسمت‌های مختلف بدنش وارد شد، گفت: مرا تا بیمارستان میلاد رساندند و پس از آن به کما رفتم. پس از گذشت حدود چهارماه بعد از اینکه به هوش آمدم به من گفتند دو، سه روز پس از حادثه «خ» را در حالی که قصد داشت از مرز مریوان به خارج از کشور فرار کند به دلیل خروج غیرمجاز دستگیر کردند و پس از رویت دستانش که با اسید دچار سوختگی شده بود به وی مشکوک شدند و او به بزه خود در مقابل مقامات قضایی اعتراف کرده است. مرتضوی با بیان اینکه با متهم هیچ‌ مشکلی نداشت و هیچ‌گاه به خود اجازه ایجاد مزاحمت برای وی نمی‌داد، افزود: «خ» به دلیل کم‌شنوا بودن کمی شکاک بود و گمان می‌کرد دیگر همکارانش در حال صحبت‌کردن پشت‌سر وی و طرح دسیسه برای او هستند. همچنین در تحقیقاتی که پس از دستگیری متوجه آن شدیم، فهمیدیم وی با تعدادی از همشهریان و خانواده خود نیز درگیری داشته به طوری که خانواده‌اش را در شمال کشور رها کرده و برای کار به تهران آمده بود. وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 عمل جراحی انجام داده است، افزود: برای تامین هزینه‌های این عمل خانه و خودرو خود را فروختم و از والدین و اقوام نیز قرض کردم اما به جز چند نیکوکار هیچ سازمان دولتی به من کمک نکرد. مرتضوی با اشاره به تخلیه چشم راستش و کم‌سوشدن دید چشم چپش گفت: پوست سرم نیز به‌طور کامل از بین رفته و گوش چپم نیز کم‌شنوا شده. پرده‌گوش راست و لاله‌گوش راستم به‌طور کامل از بین رفته است، بینی‌ام نیز قابل ترمیم نیست. 70درصد از بدنم دچار سوختگی با اسید شده است. مرتضوی که همسر و دختر 10ساله‌ای دارد، درباره وضعیت «خ» گفت: برابر اطلاعاتی که من دارم وی دستگیر شده و در زندان رجایی‌شهر است و 21آبان‌ نیز نخستین جلسه دادگاه برگزار خواهد شد. این قربانی اسیدپاشی با تاکید بر اینکه تقاضای قصاص عضو دارد، گفت: با توجه به اینکه چشمم به‌طور کامل تخلیه شده در تحقیقاتی که وکیلم انجام داده مشکلی برای قصاص چشم وجود ندارد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار