چرا2800 متر از رودخانه آقسونیاز به لایروبی دارد؟

1403-08-01 07:08:37
0
9

سرویس اجتماعی: علی رغم بسترسازی مناسب رودخانه آقسوی شهرستان کلاله، بستر سنگ فرش این رودخانه چند سالی است در زیر گل ولای مدفون شده است.

 

به گزارش کلاله خبر، رودخانه آقسو از مرکز شهر کلاله عبور می کند و پس سیل های متعدد سال های گذشته دیواره کشی و سنگ فرش این رودخانه تکمیل شد و خانه های مسکونی اطراف این رودخانه تخریب و به مناطق دیگر شهر انتقال یافت.

اما درحال حاضر 1 متر از ارتفاع 3 متری این رودخانه را گل ولای فرا گرفته است و این امر باعث نا امن شدن این رودخانه در مواقع بحرانی شده است چرا که با بارش های شدید باران،سطح آب عبوری از این رودخانه هم سطح ارتفاع دیواره ها می شود که در تصاویر زیر قابل مشاهده است.

اگر این ارتفاع از گل ولای کف رودخانه نباشد،سطح عبوری آب نیز کاهش می بابد و احتمال تجاوز آب به درون پارک ساحلی کاهش خواهد یافت.

درحال حاضر گل و لای این رودخانه بصورت لجن و باتلاق درآمده و به دنبال خود بوی تهوع آوری ایجاد کرده است و با قرار گرفتن دانشگاه آزاد کلاله در کنار این رودخانه و ورود دانشجوان شهرهای دیگر به این مکان، شایسته نیست مرکز شهربعنوان نمودی از شهر در چنین وضعیتی باقی بماند.

درکنار وجود این مشکل،برخی از شهروندان کلاله نیز با بی توجهی خود نسبت به زیبایی محیط اطراف،زباله ها ی تولیدی خود را در این رودخانه می ریزند و بر مشکلات موجود می افزایند.

یادآور می شویم در جلسه بین شورای شهرکلاله و رجبی نماینده شهرستان، توافقاتی مبنی برلایروبی 2800 متر از این رودخانه انجام گرفت و احتمالا در آینده نزدیک شاهد لایروبی این رودخانه خواهیم بود.

متعاقبا گزارش تصویری از مشکلات این رودخانه تهیه و در سایت درج خواهد شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار