مهدی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی فضای شهری در گفت وگو با «شرق» از متولی این بیلبوردها ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: «سازمان زیباسازی در این موضوع دخیل نبوده و این پوستر ها بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی سازمان زیبا سازی نبوده است.» مهدی نژاد گفت: «امشب (شب گذشته) این پوسترها جمع آوری می شود.»
مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی فضای شهری گفته که این سازمان در نصب بیلبوردهای ضد آمریکایی دخیل نبوده و آنها را از سطح شهر جمع آوری خواهد کرد.
هرچند جواد ظریف، وزیر امور خارجه تاکید دارد که «ما تنها از پشت میز مذاکره، مذاکرات را دنبال می کنیم» اما برخی دیگر، دیدگاه متفاوتی دارند و نشان داده اند حتی خیابان ها هم مکانی برای تاثیرگذاری بر روند و محتوای مذاکره هستند.
روحانی در آخرین دقایق حضورش در نیویورک-که با اختیار تام از سوی مقام معظم رهبری برای شرکت در نشست سازمان ملل رفته بود، با اوباما گفت وگوی تلفنی کرد و پس از آن به دستور دو رییس جمهوری، وزرای خارجه دو کشور مامور شدند تا بستر تعامل هرچه بیشتر را مهیا کنند، اما بعد، زمانی که وارد فرودگاه میهن خود شد، عده ای، خیابانی را که اتومبیل حامل روحانی قرار بود از آن عبور کند، برای خواندن نماز انتخاب کردند، دست آخر هم با لنگه کفش و تخم مرغ به استقبال او شتافتند. در روزهای اخیر هم بعد از بازگشت تیم مذاکره کننده ایران از مذاکرات ژنو، این بار برخی مخالفان تنش زدایی از مناسبات تهران - واشنگتن با نصب بیلبوردهایی در رابطه با مذاکرات ایران و آمریکا در سطح خیابان ها، نوع دیگری از دیپلماسی خیابانی را به نمایش گذاشت. در این بیلبورد ها که در طرح های مختلفی به نمایش درآمده، تلاش شده موضوع «صداقت آمریکایی ها» مورد توجه مخاطب قرار گیرد. یکی از طرح ها، دو شخص را نشان می دهد که در مقابل هم سر میز مذاکره نشسته اند که شخص مذاکره کننده آمریکایی با کت پارچه ای اما شلوار نظامی و اسلحه ای که از زیر میز به طرف مقابل (مذاکره کننده ایرانی با ریش پروفسوری) گرفته، نشان داده شده است. این پوستر ها و بیلبورد ها که توسط سازمان هنری و رسانه ای «اوج» طراحی شده، عمدتا بر روی پل های هوایی عابر پیاده و در و دیوارهای شهر تهران نصب شده است که به ماهیت مذاکره با آمریکا و عدم صداقت آنان اشاره دارد.
مهدی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی فضای شهری در گفت وگو با «شرق» از متولی این بیلبوردها ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: «سازمان زیباسازی در این موضوع دخیل نبوده و این پوستر ها بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی سازمان زیبا سازی نبوده است.» مهدی نژاد گفت: «امشب (شب گذشته) این پوسترها جمع آوری می شود.» اظهارات مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی مبنی بر اینکه این سازمان در نصب این بیلبوردها دخیل نبوده، در حالی است که نصب هرگونه پوستر روی بیلبوردها با مجوز این سازمان امکان پذیر است. سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به «شرق» درباره اینکه «آیا طراحی بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر تهران توسط سازمان هنری و رسانه ای «اوج» که وابسته به سپاه است، به سفارش سپاه بوده؟» گفت: «این بیلبوردها را دیده ام اما اطلاع خاصی ندارم. سازمان «اوج» هم تا آنجایی که من اطلاع دارم کارهای فرهنگی-هنری در مسایلی مثل دفاع مقدس و مانند این انجام می دهد.»
بررسی موضوع بیلبوردهای نصب شده در جلسه روز یکشنبه کمیسیون شوراها
در واکنش به بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر تهران، محمد جواد کولیوند عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بررسی این موضوع در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون خبر داد.
کولیوندگفته: «برخی می خواهند موضوع مذاکره با آمریکا را با توجه به اعلام نظرسنجی از مردم، مردمی جلوه دهند و افکار عمومی را نیز درگیر بحث مذاکره با آمریکا کنند.» او افزود: «باید دید مقام معظم رهبری درخصوص بحث مذاکره با آمریکا چه نظری دارند و ایشان هستند که باید در نهایت درخصوص این موضوع اعلام نظر کنند اما عده ای می خواهند طوری جلوه دهند که مردم مستقیما درباره مذاکره با آمریکا و نحوه مذاکره تصمیم می گیرند.»
باید با شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه هماهنگی می شد
در شورای اسلامی شهر تهران نیز «محسن سرخو» با بیان اینکه «شهرداری باید با موضوعات سیاسی هوشیارانه برخورد کند» به «ایسنا» گفته: «اگر شهرداری با مسایل سیاسی هوشیارانه برخورد نکند، به منافع کشور لطمه وارد می شود. نباید شهرداری اجازه بدهد هر بیلبوردی با هر مضمونی ولو اینکه هزینه اش پرداخت شده باشد در سطح شهر نصب شود به عنوان مثال در مورد بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» باید حداقل در این راستا هماهنگی لازم با شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه انجام می شد در غیر این صورت باید جلو چنین حرکت های خودسرانه در شهر گرفته شود.»
نصب بیلبوردها اقدامی ضدامنیت ملی بوده است
متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده