جرعه ای از واقعه غدیر

1403-08-01 07:08:30
0
9

ای پیامبر! آنچه را از طرف خدا فرستاده شده به مردم ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی،رسالت خود را تکمیل نکرده ای، خداوند تو را از شر مردم حفظ می کند.

 

در آخرین سال عمر پیامبر(ص) مراسم حجه الوداع با شکوه هر چه تمامتر، در حضور پیامبر به پایان رسید. قلبها در هاله ای از روحانیت فرورفته بود و لذت معنوی این عبادت بزرگ هنوز در ذائقه ی جانها انعکاس داشت.

یاران پیامبر (ص) که عدد آنها فوق العاده زیاد بود از خوشحالی درک این فیض و سعادت در پوست خود، نمی گنجیدند. نه تنها مردم مدینه در این سفر، پیابر را همراهی می کردند، بلکه مسلمانان نقاط مختلف جزیره العرب نیز برای کسب این افتخار تاریخی بزرگ همراه پیامبر بودند.

مراسم حج به پایان رسید پیامبر تصمیم گرفت مکه را به عزم مدینه ترک گوید، فرمان حرکت صادر شد. هنگامی که کاروان به سرزمین رابع که در حدود چهار کیلومتری جحفه قرار دارد، رسید، امین وحی در نقطه ای به نام غدیر خم فرود آمد و پیامبر را با آیه ی زیر مورد خطاب قرار داد:« یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته» ای پیامبر! آنچه را از طرف خدا فرستاده شده به مردم ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی، رسالت خود را تکمیل نکرده ای، خداوند تو را از شر مردم حفظ می کند.

لحن آیه حاکی است که، خداوند انجام امر خطیری را به عهده ی پیامبر گذارده است، چه امر خطیری بالاتر از این که در برابر دیدگان صد هزار نفر علی(ع) را به مقام خلافت نصب کند؟/افکارنیوز

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار