مسئولین آگاه باشند:

تاکسی های کلاله شرطی مسافرها را جابجا می کنند

1403-08-01 07:08:36
0
7

به گزارش کلاله خبر،تاکسی های مسیر شهرک فرهنگیان و روستای کوسه شرطی مسافران خود را جابجا می کنند.

 

ماجرا از این قراراست که دیروز می خواستم برای رفتن به شهرک فرهنگیان کلاله، از تاکسی های دور میدان مرکزی شهرستان استفاده کنم اما برای چندمین بار با وجود 10 تاکسی در صف، حدود نیم ساعت در این ایستگاه برای تاکسی منتظر ماندم!

شاید شما هم با خواندن جمله فوق من تعجب کردید،و می گویید چرا من با وجود 10 تاکسی در صف ایستگاه، نیم ساعت درایستگاه منتظرتاکسی بودم؟!

جریان این است که در مدت این نیم ساعت از بین تاکسی های مسیر شهرک و روستای کوسه دنبال تاکسی مسیر شهرک می گشتم متذکرمی شوم که گفتم از تاکسی های مسیر شهرک و روستای کوسه.

این شاید تنها حرف من، نیاشد حرف بسیاری از شهروندان کلاله ای است و همه آنها ممکن است برای رسیدن به مقصد خود حدود نیم ساعت از وقت خود را در ایستگاه تاکسی تلف کنند.

به هر تاکسی که می رسیدم،از راننده می پرسیدم شهرک می روید؟می گفت نه! تنها درصورتی می رویم که حداقل 2 یا 3 نفر شهرک بروند و از این بین یک راننده با شرط اینکه پول خرد داشته باشم حاضر بود منو به شهرک ببرد.

حالا به بحث در این خصوص می پردازیم،این رانندگان برای جابجایی شهروندان به نقاط مختلف شهر و کاهش ترافیک شهری، این ماشین ها و خط داخل شهری را دریافت نموده اند و برای هریک از آنها مسیری درنظر گرفته شده است و موظف هستند مسافران این مسیر را جابجا کنند چه 1 نفر و یا 4 نفر، و نباید برای جابجایی مسافران شرط گذاری کنند.

شهروندان باید بدانند که این رانندگان باید در مسیرهای تعیین شده خود مسافر جابجا کنند و برای رفتن این تاکسی ها به مقصد تنها وجود یک نفر هم کافی است و وجود حداقل 2 تا 3 نفر بهانه ای است که رانندگان برای نرفتن به این مقصد می آورند و با توجه به اقتضای شغلی رانندگان باید در ماشین آنها پول خرد وجود داشته باشد و وظیفه مسافر نیست که پول خرد به راننده تحویل بدهد و نباید منتی را از جانب رانندگان در این خصوص قبول نمایند .

باید گفت شهروندان با هدف کاهش وقت در جابجایی های داخل شهری خود از تاکسی استفاده می کنند و درصورتی که با این اوضاع موجود برخورد کنند نه تنها از از اتلاف وقت آنها کاسته نمی شود بلکه وقتی اضافه را باید در صف ایستگاه تاکسی صرف کنند و این برای هیچ یک از شهروندان ازنظر اقتصادی و زمانی به صرفه نیست چرا که با نرفتن تاکسی به مسیر تعیین شده خود،مسافران به اجبار باید تا میدان اول شهر(الغدیر) با تاکسی بروند و آنجا نیز منتظر تاکسی باشند که بقیه مسیر را بوسیله تاکسی دیگر و با هزینه اضافی جابجا شوند.

درساماندهی این نابسامانی تاکسی ها شورای شهر و شهرداری شهرستان نقش مهمی را ایفا می کند و باید برای جلب رضایت شهروندان در این خصوص،نابسامانی فوق برطرف شود چرا که در شهرهای بزرگ تاکسی ها به وظیفه خود آگاهند و در انجام وظیفه خود کوتاهی نمی کنند.

 

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار