گزارشی از کلاله خبر،

واسطه ها و دلالها و نقش آنها در خرید محصولات کشاورزی خصوصاُ گندم

1403-08-01 07:08:25
0
4

عدم توجه مسئولین به زحمات کشاورزان و درپی آن اعلام نرخ تضمینی نا مناسب از سوی دولت مردان موجب سوق پیدا کردن کشاورزان بسوی دلاها و فروش محصولات خود به آنها می شود.

 

هرسال در آستانه برداشت محصولات کشاورزی خصوصاُ گندم ،دولت نرخ خرید تضمینی آن را اعلام می دارد. متاسفانه از آنجایی که  این ترخ کارشناسی شده نیست بالتبع برای کشاورزان، این قشر زحمتکش و تولید کنندگان اصلی مواد غذایی کشور مقرون به صرفه نیست به همین مناسبت دلال ها و واسطه ها که همیشه در کمین صیدی هستند،از این آب گل آلود به نحو احسن در بدست آوردن سود نامشروع خود سوء استفاده نموده و فوراُ مبلغی بر قیمت تعیین شده دولت اضافه می نمایند.

شاهد این گفته ها افت خرید گندمی است که هر سال دولت با آن مواجه است.و در آن طرف آیا هیچ فکر کرده اید که این گندمی که بوسیله دلال ها و واسطه ها خریده می شود،بعد از کجا سر در می آورد؟و چرا قیمت عادلانه که کشاورزان از آن استقبال و با طیب خاطر محصولش را در اختیار دولت قرار دهد،روی محصولش نمی گذارند؟ و چرا قیمت گندم وارداتی خیلی بیشتر از گندم داخلی است؟! آیا این کار با دستان خودمان تیشه به ریشه تولیدات داخلی خودمان که حضرت آقا تاکید فراوانی در حمایت از آن داشتند و حتی سال گذشته را سال حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاشتند،نمی زنیم.

آقایان متولی امر کشاورزی باید قیمتی کارشناسی شده را تعیین و به مسئولان بازرگانی امر کنند که به آن قیمت تن دهند و نه پیشنهاد ،آنها با یک حساب منطقی قیمت تولید یک کیلوگرم را محاسبه نموده و بعد نرخ پیشنهادی خود را اعلام نمایند تا کشاورزان مجبور نباشند که گندم خود را به واسطه ها تحویل نمایند.

به مدیران و متولیان امر کشاورزی خصوصاُ جهاد کشاورزی توصیه می شود که با سماجت از حق کشاورزان قشر زحمتکش دفاع نمایند و نگذارند که در حق این قشرکه تولیدکنندگان واقعی ارزاق مردم هستند اجحاف شود و یا خدای نکرده مورد ظلم قرار گیرند که خدمت به آنها خدمت به خودکفایی در امر کشاورزی و به تبع آن قطع وابستگی به خارج و به سخره گرفتن تحریم های ظالمانه دشمنان ماست.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار