عوامل طلاق

60 درصد طلاقها به دلیل نداشتن مهارت زناشویی است

1403-08-01 07:08:27
0
9

پروین محمدی: قدس ویژه خراسان -برای داشتن خانواده و جامعه‌ای سالم باید به سلامت زنان بیشتر توجه کنیم و به آنان «خود مراقبتی» را بیاموزیم.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از قدس آنلاین٬این مطلب را دکتر خدایی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه در مراسمی که به مناسبت روز ملی سلامت زنان در تالار اجتماعات استانداری برگزار شد، عنوان کرد و افزود: توجه به چهار بعد سلامتی یعنی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در دستورهای دینی ما به صراحت آمده و اصلاح شیوه زندگی با بهره‌گیری از مهارتهای زندگی نیز از آموزه‌های دینی ماست؛ بنابراین برای برخورداری از سلامت باید برداشت درستی از «سلامت» و «دین» داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد طلاقها به علت نداشتن مهارت زناشویی و 50 درصد بیماریهای جسمی به دلیل نداشتن مهارت تغذیه و... اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: مهارتهای زندگی، مهارت اندیشیدن، مهارت زناشویی، مهارت تغذیه‌ای، مهارت تحرک، مهارت نشاط و... از جمله عواملی است که می‌تواند به اصلاح و بهبود شیوه زندگی منجر شود و شاه کلید اصلی سلامت را که «خود مراقبتی» است ایجاد نماید؛ از این رو بر اساس برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) که به ترویج خود مراقبتی در سطح جهان تأکید دارد، باید توانمندی بانوان را آنقدر بالا ببریم تا با خود مراقبتی سلامت خود، فرزندان و خانواده و جامعه را تأمین نمایند.
در این مراسم خانم دکتر تارا دانشیار دانشگاه و رئیس بیمارستان ام‌البنین(س) نیز با تأکید به اینکه بانوان خودشان مسؤول سلامت خودشان هستند و در این مهم نباید غفلت کنند خاطرنشان کرد: زنان جامعه ما علاوه بر تعهدی که در قبال تأمین سلامت فرزندان و خانواده‌شان دارند مسؤول حفظ سلامت خودشان نیز هستند، بنابراین علایم هشداردهنده را باید بشناسند و چنانچه با این علایم مواجه شدند بلافاصله به پزشک مراجعه نمایند تا فرصت درمان از دست نرود.
وی افزود: به عنوان مثال علایمی مانند کاهش وزن بطور غیرطبیعی، نفخ و درد شکم، وجود توده در پستان، خونریزی غیرعادی، تغییرات پوستی، مشکلات بلع و سیر شدن سریع، مشاهده خون در ادرار یا مدفوع، تغییرات و بزرگ شدن غدد لنفاوی گردن و زیر بغل، سرفه‌های طولانی بدون توجیه، ضایعات دهانی، افسردگی همراه با درد شکم، درد در هر جای بدن و... ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به سرطان باشد که در صورت تشخیص زود هنگام درمان پذیر خواهد بود و در غیر این صورت خدای نخواسته علاجی نخواهد داشت.
در ادامه خانم دکتر محرری، عضو هیأت علمی و رئیس بیمارستان ابن سینا طی سخنانی به اهمیت بهداشت و سلامت روان در تأمین سلامت خانواده بخصوص دختران جوان اشاره کرد و گفت: آرامش و نشاط بانوان می‌تواند در تربیت نسلی بانشاط و سالم مؤثر باشد، از این رو بانوان ضمن حفظ سلامت روان خود باید به این مهم توجه داشته باشند که افسردگی، اضطراب، استرس و... آنها می‌تواند تأثیرات بدی بر سلامت فرزندان و اعضاء خانواده داشته باشد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار