دینی مذهبی:

ویژگی‌های زنی که پیامبر(ص) او را بهشتی نامید

1403-08-01 07:08:38
0
11

چاپ سوم کتاب «همسران رحمت‌شده و همسران نفرین‌شده» نوشته سیدهاشم ناجی جزایری منتشر شد.

 

کتاب «همسران رحمت‌شده و همسران نفرین‌شده» در 24 بخش نکوهش تجرد و ترک ازدواج، نکوهش تجرد و ترک ازدواج پس از فوت همسر، نکوهش تجرد و ترک ازدواج پس از طلاق و جدایی همسر، توصیه به تاهل و ازدواج، آثار و برکات و ثمرات دنیوی ازدواج، آثار و برکات و ثمرات اخروی ازدواج، توصیه به ازدواج در وقت بلوغ و جوانی، وظیفه پدران نسبت به ازدواج فرزندان و وظیفه اشخاص متمکن و خیرخواه نسبت به ازدواج افراد جامعه تدوین و تالیف شده است.

همچنین سعی و تلاش در امر ازدواج دیگران، ‌لزوم آگاهی و مصلحت و میل و رغبت و رضایت در ازدواج، مهریه، جهیزه، نکوهش قهر و دوری گزیدن زوجین از همدیگر، توصیه به برقراری صلح و آشتی بین زوجین، نکوهش دو بهم‌زنی و ایجاد اختلاف و کدورت و تفرقه بین زوجین، توصیه به تلاش کردن در رفع اختلاف واقع شده بین زوجین، مردان رحمت‌شده، مردان نفرین‌شده و زنان رحمت شده و زنان نفرین‌شده از دیگر بخش‌های کتاب به شمار می آیند.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «مردی نزد پیامبر(ص) آمد و به ایشان گفت: من همسری دارم که وقتی به منزل می‌آیم از من استقبال می‌نماید و وقتی از خانه خارج می‌شوم مرا بدرقه می‌کند. هرگاه مرا غمگین می‌بیند به من دلداری داده و می‌گوید: ناراحتی تو برای چیست؟ اگر ناراحتی تو به خاطر رزق و روزی است، بدان‌که روزی تو را خدا تکفل نموده و برعهده گرفته است. اگر غم تو به خاطر ترس از آخرت است، پس همان بهتر که این غم تو افزون شود. پیامبر اکرم(ص) به این مرد فرمود: همسرت را به بهشت بشارت بده و به او بگو: او کارگزاری از کارگزاران خدا روی زمین است و برای او در هر روز ثواب هفتاد شهید خواهد بود.»

چاپ سوم کتاب همسران رحمت‌شده و همسران نفرین‌شده با شمارگان سه هزار نسخه، در 368 صفحه با بهای 80 هزار ریال از سوی انتشارات ناجی جزایری روانه بازار کتاب شده است./خبرآنلاین

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار