شهدای کلاله:

زندگینامه دانشجوی شهید امامقلی بازدار

1403-08-01 05:08:41
0
12

شهید امامقلی بازدار در سال ۱۳۵۰ در یکی از روستاهای دور افتاده و محروم بخش کلاله به نام بسطام دره به دنیا آمد . مقطع ابتدایی را در روستای قوشه تپه گذراد و راهنمایی را در آموزشگاه شبانه روزی پسران در مراوه تپه با کسب نمرات عالی پشت سر گذاشت . در سال ۱۳۶۶ جهت ادامه تحصیل به شهرستان گنبد کاووس عزیمت کرد و در دانشسرای تربیت معلم هاشمی نژاد مشغول به تحصیل شد .

 

وی به نماز اول وقت و تلاوت قرآن و نماز جمعه اهمیت زیادی می داد ، در مراسم سوگواری شهدا فعالانه شرکت می کرد . با همه علی الخصوص والدین بسیار خوش برخورد بود و صداقت و دوستی او زبانزد همگان بود .

شهید بازدار به خوشنویسی علاقه وافر داشت و همواره در نظر داشت این هنر را به هنرجویان انتقال دهد . او همیشه در دل حال و هوای کربلای ایران را داشت و می گفت : " دنیا برایم همچون قفس تنگ است ."

حضور در جبهه را یک تکلیف می دانست ، فلذا به دنیا و مافیها پشت کرد و رهسپار دیار عشق گردید . یکی از دوستانش نقل می کند : زمانی که در منطقه عملیاتی بودیم پلاکش را از خودش دور نمی کرد . وقتی از او علت را پرسیدم ، در جوابم گفت : " این پلاک کلید بهشت است ."

وی در سال ۱۳۶۷ مشتاقانه به منطقه عملیاتی مریوان اعزام شد و مدتی را به نبرد با دشمنان غاصب پرداخت تا این که در عملیات مرصاد در نبرد با منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاکش در گلزار شهدای قوشه تپه به خاک سپرده شد .

فرازهایی از وصیت نامه شهید :

" در این برهه از زمان که ابرقدرت ها بی شرمانه بر کشور عزیزمان حمله ور شده اند ، لازم است که از حریم مقدس و ناموس کشور اسلامی دفاع شود و در این عصر بر ما ننگ است که شاهد جنایت های مزدوران بعثی کافر باشیم . بنده با درک این که در راه حق علیه باطل جنگی مقدس را در پیش داریم در این میدان حاضر شدم .

حجاب اسلامی را رعایت کنید و نماز و عبادات خدا را سبک نشمارید و آنها را ترک نکنید تا مورد مرحمت خداوند در روز رستاخیز قرار بگیرد . همگی رفتنی هستیم و باید برویم . "

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار