یاداشت ها:

پولی است که تو جیبمون باشه!؟

1403-08-01 07:08:38
0
12

در چند سال اخیر بدلیل افزایش تحریم های یکطرفه غرب بر علیه ایران اقتصادی مردم ایران بخصوص مردم شهرستان کلاله به شدت رو به افول است و توان خرید مردم کاهش یافته است.

 

کلاله خبر، البته سوء مدیریت برخی مسئولین هم در این امر تاثیر بسزایی داشته و موجب اختلالات فراوانی در فرآیند اقتصادی مردم داشته است.

این روزا وقتی می خوام برم فروشگاه و به زبان عامیانه مردم کلاله برم مغازه خرید کنم فروشنده ازم می پرسه پول توجیبت است؟آخه جنسای مغازم قیمتش رفته بالا!! شاید در ابتدای امر مخم سوت بکشه ولی عادت کردم به این قضایا.

پس حواستان باشه که فروشگاه رفتین با جیب پر پول برین آخه وارد مغازه که شدین این پولها راه برگشتی به خانه ندارند.هرچند روز که مغازه میریم کالای مد نظرمون 100 تومان قیمتش افزایش پیدا کرده سعی کنید در اینطور مواقع صبر پیشه کنید و به اعصاب و قلب خود فشار وارد نکنید چون مهمترین چیز در زندگی سلامتی است.

ما نفهمیدیم بالاخره قیمت کالارو از کجا جویا بشیم از روی قیمت خود کالا یا قیمت فروشنده؟آخه قیمت روی خود کالا با قیمتی که فروشنده میگه زمین تا آسمان فرق داره!! از مسئولین صنف و صنعت،معدن و تجارت شهرستان هم این قضیه را جویا شدیم گفتند: از روی فاکتور باید نگاه کرد.این کار هم معقول نیست برای خرید کالای چند هزارتومانی نمیشه از فروشنده فاکتور خواست و وقت آنها را گرفت.

در این میان هم بعضی فروشندگان نیز باعث افزایش قیمت ها می شوند.بدلیل عدم کیفیت نظارت بر اصناف،بعضی از فروشندگان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را انبار کرده و احتکار می کنند و با کاهش این مواد در بازار خود به خود باعث افزایش قیمت ها می شوند و در وقت مناسب این کالا را با قیمت چند برابر به مردم می فروشند.

در اینجا باید گفت: مسئولین هم حق دارند با این تعداد اندک نیرو نمی شود بر تمام فروشندگان کنترل داشت .

خب بسه سخن کوتاه می کنیم و سر شما را به درد نمی آوریم شما خودتان یه پا اقتصادان هستید و این مطلب دلنوشته ما بود و تو دلمون تلنبار شده بود.

امیدواریم رئیس جمهور آینده راهکاری برای حل این معضل داشته باشد.

کلاله خبر

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار