حسینیکیابا اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهور در خصوص صدور مجوز واردات 5000 واگن باری به کشور، گفت: هنگامی که در داخل کشور با مشکل بیکاری و رکود مواجه هستیم بجای کار آفرینی برای نیروهای داخلی و تقویت ظرفیت و توان داخلی موضوع واردات واگن های باری آن هم به تعداد 5000 دستگاه مقداری بحث برانگیز است.
به گزارش کلاله خبر سیدجواد حسینیکیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهور در خصوص صدور مجوز واردات 5000 واگن باری به کشور، گفت: در داخل کشور توان داخلی قابل قبولی در زمینه ساخت واگن موجود است و باید در وهله اول از توان و ظرفیت داخلی در این خصوص استفاده کرد که یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی هم تکیه بر توان و ظرفیت داخلی در زمینه ساخت و تولید است.
وی در ادامه با اشاره بر اصرارهای بی مورد وزیر راه در خصوص وراردات واگن های باری نیز بیان داشت: هنگامی که در داخل کشور با مشکل بیکاری و رکود مواجه هستیم بجای کار آفرینی برای نیروهای داخلی و تقویت ظرفیت و توان داخلی موضوع واردات واگن های باری آن هم به تعداد 5000 دستگاه مقداری بحث برانگیز است.
حسینیکیا همچنین با بیان اینکه اصرار آقای آخوندی برای خرید واگن ها کمی مشکوک است، بیان داشت: احتمالا مافیایی در این قضیه وجود دارد که با خرید این تعداد واگن باری از روسیه منافع شخصی آنها تامین می شود و اگر این قضیه اتفاق نیوفتد منافع شخصی آن ها به خطر می افتد و سودی عاید آنها نمی شود؛ هنگامی که وزیر صنعت از خرید واگن های باری ممانعت می کند اصرار وزیر راه برای خرید واگن ها هیچ توجیهی ندارد.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان اظهار داشت: بعد از تعطیلات مجلس و اولین روز کاری نمایندگان موضوع خرید 5000 واگن باری در کمیسیون صنایع و معادن مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و یکی از مهم ترین محور های جلسه کمیسیون صنایع و معادن است.
متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده