مسئولین پیگیر باشند:

دانشگاه ازاد ازادشهر پدرخوانده دانشگاه کلاله می شود؟!/ گامی در تضعیف جایگاه دانشگاه کلاله

1403-08-01 08:08:25
0
10
دانشگاه ازاد ازادشهر پدرخوانده دانشگاه کلاله می شود؟!/ گامی در تضعیف جایگاه دانشگاه کلاله
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt;">درصورتی که دانشگاه ازاد کلاله زیر نظر دانشگاه ازاد ازادشهر برود، این امر موجب تضعیف جایگاه دانشگاه ازاد کلاله و کاهش قدرت عملیاتی مسئولین دانشگاه می شود.</span></p>

به گزارش کلاله خبر، بالا بردن اعتبار علمی یک منطقه با ایجاد فضاهای اموزشی  می تواند گامی در پیشرفت ان منطقه باشد.

بیشتر شهرها را علاوه بر شاخص های مختلف، با شاخصی همچون اعتبار علمی دانشگاه های ان مقایسه می کنند و این خود مستلزم وجود دانشگاه در ان شهر است.

با این تفاسیر نگاهی به شهرستان کلاله خواهیم داشت و وضعیت فضاهای اموزشی دانشگاه های این شهرستان را بررسی خواهیم کرد.

با گذشت چندین سال از تاسیس داشگاه ازاد و پیام نور در این شهرستان هنوز هم شاهد این هستیم که این مکان های اموزشی در مکان های استیجاری قرار دارد و همواره این مکان ها در حال تغییر است.

با اینکه مرتفع سازی مشکل یاد شده با تدابیر مختلف و با جایگزینی نامناسب محل ساخت ساختمان مستقل این دانشگاه(در خارج از شهر که نیازمند صرف هزینه اضافی برای رفت امد است) همراه بود، با گذشت چند سال از کلنگ زنی این پروژه ها، هنوز این پروژه ها به اتمام نرسیده است.

در تسریع نکمیل این پروژه ها که خود می تواند برند علمی شهرستان کلاله باشد، فرمانداران، نمایندگان مردم و رئسای دانشگاه ها می توانستند تاثیرگذار باشند که تاکنون شاهد اقدام عملی از سوی افراد یاد شده نبوده ایم.

علاوه بر مشکلات یاد شده این روزها شایعاتی مبنی بر اینکه دانشگاه ازاد شهرستان کلاله زیر نظر دانشگاه ازاد ازادشهر خواهد رفت، بر دغدغه های مسئولین افزوده و برخی تصمیمات در این خصوص را در تنگنا قرار داده است.

azadkalaeh 2

نصرت برزگر فرماندار کلاله در بسیاری از سخنان خود استفاده از ظرفیت ها و درامدهای خود دانشگاه را تنها عامل تسریع در ساخت ساختمان جدید ان دانست و بر اینکه رئیس دانشگاه از درامدی این دانشگاه برای تسریع در ساخت ساختمان جدید استفاده کند، تاکید کرد.

با قوت گرفتن این شایعه و درپی ان عملیاتی شدن ان، بسیاری از عملیات های دانشجویی و مسلما شهریه های دانشجویی و اعتبارت دانشگاه ازاد کلاله نیز زیر نظر این دانشگاه خواهد رفت و در پی ان ادامه پروژه تکمیل ساختمان این دانشگاه به کندی پیش خواهد رفت .

کلید خوردن این پروژه باعث پیشرفت روز افزون دانشگاه ازاد ازاد شهر می شود و در کنار ان جایگاه دانشگاههای دیگر تعضیف خواهد شد چرا که شاهد کاهش اختیارات و قدرت عملیاتی مسئولین دانشگاه ها خواهیم بود و این موضوع می طلبد که فرماندار کلاله و عبدالکریم رجبی نماینده این شهرستان تمهیدات لازم برای جلوگیری از تضعیف جایگاه دانشگاه ازاد کلاله را در نظر بگیرند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار