قوانلو در شورای اداری کلاله :

تخریب دولت گذشته به بهانه نشان دادن موفقیتها / تورم 40 درصد را به 13 درصد رساندیم / در پساتحریم اوضاع مردم خوب می شود

1403-07-04 11:07:25
0
38

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با ارائه آمار و ارقام به نوعی دولت گذشته را زیر سوال برد و از دولت تدبیر و امید حمایت کرد و با بیان دلایلی بر اینکه چرا پیشرفت های اقتصادی حاصل در زندگی مردم نمود پیدا نکرده، بر این موضوع سرپوش گذاشت.

 

به گزارش کلاله خبر، حسین قلی قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله اظهار داشت: با تمهیداتی که دولت برای شرایط پسا تحریم در نظر گرفته است، شرایط خوبی برای مردم در انتظار است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور حداکثر مردم پای صندوق های رای گفت: دولت برای دفاع از حقوق این ملت در صنحه های جهانی نیازمند پشتوانه مردمی است و این مهم با در صحنه بودن این مردم محقق خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: در انتخابات گذشته شاهد نوساناتی در حضور مردم پای صندوق های رای بوده ایم از حضور 45 درصدی گرفته تا خضور بیش از 90 درصدی و مسلما هر زمان که حضور مردم پای صندوق های رای پرشکوه بود، شاهد اتفاقات جالبی برای کشور و ملت نیز بوده ایم.

قوانلو تاکید کرد که باید کارهایی که دولت انجام می دهد را به منحصه ظهور گذاشت و کاستی ها را هم باید گفت و باید علت این کاستی ها هم برای مردم روشن شود و در حال حاضر وضعیت بودجه ای کشور از شرایط سال های جنگ نیز بدتر است چرا که بشکه های نفتی که قبلا با قیمت بالای 100 دلار فروخته می شد، الان با کارشکنی های عربستان بشکه ای کمتر از 30 دلار به فروش می رسد.

وی اظهار داشت: درآمد نفتی در حال حاضر کفاف هزینه های کشوری را نمی دهد و این درآمد کمتر از یارانه ای است که در ماه پرداخت می شود و اگر تمهیدات دولت در صادرات فراورده های غیر نفتی و امور مالیاتی نبود، این دولت با مشکلات عدیده ای روبرو می شد.

قوانلو در ادامه سخنان خود گفت: شما مدیران باید تورم 48 درصدی ای را که با وجود تحریم ها به 9.8 رسیده است را یادآوری کنید و باید این موضوع را که نرخ ها حتی یک درصد افزایش نداشته است را به آنهایی که معترض هستند یادآور شد؛ ما توانستیم تور سالیانه 40 درصدی را به 13 درصد برسانیم و این شیب کاهش تورم سالیانه، ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با حمایت از سیاست های دولت تدبیر و امید از رشد 6.8- درصدی اقتصادی در سال 91 گفت و افزود: این میزان از مقدار یاد شده در سال 92 به 0.2- درصد و در سال 93 به 3+ درصد رسید و در سال 94 با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب به نزدیک صفر رسید.

قوانلو با استناد به نشریه های برون مرزی این نوید را داد که پس از برداشته شدن تحریم ها رشد اقتصادی بیش از 4 درصدی داشته باشیم و این یکی از دستاوردهای دستگاه دیپلماسی کشور است و به گفته برخی از سران 1+5 هر کشور اروپایی آرزوی داشتن وزیر امور خارجه ای همچون ظریف را دارد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اذعان داشت: در زمان تحریم مجبور بودیم کالای مورد نیاز خود را با 30 درصد بالاتر از فروشندگان خارجی خریداری کنیم و کشور متحمل هزینه های زیادی می شد و بخشی از این هزینه ها صرف دلالان می شد و امروز همان دلالان که منافع خود را در اجرایی شدن برجام در خطر می بینند در لوای دلواپسان با اجرای برجام مخالفت می کنند.

وی که وظیفه خود را در دفاع از عملکرد دولت می دانست، گفت: سند توسعه استان گلستان در محورهای کشاورزی، صنعت، تجارت و گردشگری است و این استان برای قطب اقتصادی شدن ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد.

این مسئول که تمامی امار و ارقام ارائه شده را منوط به مرکز آمار کشوری می دانست، اظهار داشت: تولید ناخاص این استان در سال 91، 9 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در سال 92 به 12 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان رسید که این رشد 43.4 درصدی را نشان می دهد.

وی در پایان رشد تولید ناخالص این استان در سال 92 را 8 درصد بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: این رشد باعث این شد که رتبه این استان در این عرصه از 23 به 20 کاهش یابد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار