کلاف سر در گم غله گلستان :

مدیران ضعف ارتباطی خود با رسانه ها را گردن دیگران نیندازند / مصاحبه فرماندار کلاله احساسی بود / برزگر : چنین حرفهایی نگفتم + تصاویر

1403-07-04 11:07:18
0
41

نصرت برزگر فرماندار کلاله گفته که من با این خبرنگار صحبتی در این خصوص نکرده ام و فقط وقتی ایشان زنگ زد و من همه چیز را به نشست خبری مشترک با مدیر کل غله طی روزهای آتی موکول کردم .

 

 

به گزارش گلستان ما ؛ در پی فاسد شدن چندین هزار تن گندم در سیلوی مالای شیخ کلاله اکنون بحث بر سر مقدار این از بین رفتگی داغ است و هر مسئولی از ظن خود رقمی را بیان می کند .

رسانه ها نیز بنا بر وظیفه ذاتی خود وظیفه طرح سوال و گرفتن پاسخ برای روشن شدن افکار عمومی را به عهده دارند و در این بین اگر اعداد و ارقام ناهمگونی بیرون می آید ، نشان دهنده ضعف ارتباطی مدیران و مسئولان هر اداره ای با رسانه ها می باشد .

در مورد سیلوی مالای شیخ هم ذکر این نکته مهم است که این از بین رفتگی گندم و درگیری های بین آزادیخواه مالک سیلو و غله گلستان  در این یکی دو روز که نبوده بلکه بیش از یک سال و شاید هم بیشتر باشد .

سوال اینجاست چرا تاکنون در این خصوص اطلاع رسانی دقیق نشده است تا نیاز نباشد به جای پاسخگویی رسانه ها را متهم به شایعه سازی و تهدید به شکایت کنیم ؟

اما در این بین رسانه ها نیز نقش مهمی در هدایت افکار عمومی جامعه دارند و ضمن رعایت خطوط قرمز جامعه بایستی به واقعیات بپردازند .

 اما در حالیکه در قضیه سیلوی مالای شیخ  کلاله همه در مورد از بین رفتن گندم صحبت می کنند ناگهان یکی از رسانه ها به نقل از فرماندار کلاله تیتر می زند که معدوم سازی صدها تن گندم در گلستان شایعه ای بیش نیست .

01

ایرادی که مصاحبه نصرت برزگر با این رسانه از طرف برخی کارشناسان گرفته شده، احساسی بودن ان و رد فاسد شدن گندم ها بوده که تصاویر و فیلم های موجود بر عکس سخنان فرماندار را اثبات می کند و وانگهی مصاحبه با ایشان در این خبرگزاری طوری احساسی و عاطفی و حماسی نوشته شده بود که انگار اتفاقی نیفتاده در حالی که رسانه باید واقعیتها را بدور از احساسات پیگیری کند تا ته ماجرا مشخص شودو مدیران هم زوایایی از حادثه را مشخص و تبیین کنند.

وانگهی در حالیکه کسی تا این لحظه در مورد معدوم سازی گندم ها هیچ چیزی مطرح نکرده بود و احتمالا طرح این پرسش زاییده تخیل این خبرنگار بوده است .

در عین حال نصرت برزگر فرماندار کلاله گفته که من با این خبرنگار صحبتی در این خصوص نکرده ام و فقط وقتی ایشان زنگ زد و من همه چیز را به نشست خبری مشترک با مدیر کل غله طی روزهای آتی موکول کردم اما در مورد کیفیت و جزئیات مطلبی نگفتم .

اما با توجه به گفته های طرفین به این نتیجه می رسیم که هنوز رقم دقیق گندم های فاسد شده مشخص نیست . صاحب سیلو عددی فراتر از ده ها تن را عنوان می کند و مدیر کل غله رقم 5 تا 10 تن اما آنچه که مشخص است این عدد احتمالا نه آنقدر زیاد که صاحب سیلو گفته و نه آنقدر کم که مدیر کل می گوید .

023

5 تن گندم در یک تریلی تراکتور جای می گیرد ، آیا برای این یک تراکتور گندم ، الان نزدیک به یک ماه است که همه مشغول کارند و این همه حاشیه پیرامون آن جمع شده و از دادستان و نیروی انتظامی و فرماندار و .... کمک گرفته شده است ؟

از طرفی اگر آزادیخواه مالک سیلو مالای شیخ راست می گوید و حق با اوست چرا جلو نمی آید و در مراجع قضایی و انتظامی پاسخگو نیست تا به شبهات ایجاد شده پایان دهد .

بنظر می رسد کلاف غله گلستان همچنان سردرگم بماند و شاید این داستان آغازی باشد برای شناسایی سایر تخلفات و سودجویی های گسترده ای که در این سالها از گندم این محصول استراتژیک کشور شده است .

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار