امام جمعه کلاله: مسئولین وقت خیانت کردند؛

از انتقاد امام جمعه کلاله از فعالیت کارخانه سیمان در دل طبیعت تا دفاع تمام قد "قوانلو" از این کارخانه !

1403-07-04 11:07:22
0
37

امام جمعه شهرستان کلاله با انتقاد از فعالیت کارخانه سیمان پیوند در دامن طبیعت، گفت: این کارخانه باعث نابودی طبیعت و مرگ تدریجی مردم ساکن اطراف کارخانه می شود.

 

 

به گزارش کلاله خبر، جلسه شورای اداری شهرستان کلاله که با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان برگزار شد، دارای حواشی جالبی بود.

در بخشی از این حواشی حجت الاسلام کشیری امام جمعه شهرستان کلاله با انتقاد از فعالیت کارخانه سیمان پیوند گلستان در دل طبیعت، گفت: فعالیت این کارخانه باعث نابودی محیط زیست اطراف این کارخانه می شود و مردم اطراف آن دچار مرگ تدریجی خواهند شد.

قوانلو در واکنش به این سخن امام جمعه شهرستان کلاله با ارائه برخی امار و ارقام از فعالیت این کارخانه دفاع کرد و افزود: به جرات می توان گفت که این کارخانه جزو پاکترین کارخانه های سطح کشور است و بهترین فیلترها در آن نصب است.

وی افزود: فعالیت  این کارخانه ها در مقایسه با کشاورزی با این سطح وسیع زیر کشت به صرفه تر است و این میزان تولید سیمان توسط این کارخانه باعث اشتغال چندین نفر می باشد و تعداد درخت های اندک قطع شده در این مکان در قبال برخی دیگر از فعالیت ها(که باعث قطع درختان می شود) ناچیز است و این عاملی بر تعطیلی کارخانه ای 150 میلیارد تومانی نمی شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با پافشاری بر اینکه فعالیت این کارخانه باعث رونق و درآمد زایی می شود گفت: این کارخانه موظف است در قبال درختانی که قطع می شود، درختکاری کند.

قوانلو تاکید کرد: اگر در آن زمان من به عنوان مسئول می بودم، مجوز ساخت این کارخانه را در این مکان نمی دادم، ولی مجوز داده شده است و امکان متوقف کردن این کارخانه با سرمایه یاد شده وجود ندارد.

امام جمعه کلاله در پاسخ به این ادعاهای قوانلو تاکید کرد: منگر گفته های شما نیستیم ولی این ملاک نمی شود کار خلاف قانون(یعنی تخریب محیط زیست) انجام دهیم.

کشیری گفت: مسئولین وقت آن زمان اعم از نماینده و ... که مسبب و حامی ساخت این کارخانه در دل طبیعت بودند و در قبال این امر مخالفت نکردند، خیانت کردند.

نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز در تکمیل گفته های قوانلو و امام جمعه کلاله گفت: ما هم بر این باور هستیم که تخریب محیط زیست به هر بهانه ای غیر قانونی است و در این خصوص باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

انتهای پیام/دلدار

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار