مدیر کل غله گلستان:

مالک سیلوی مالای شیخ کلاله دنبال جبران کسری 10 هزارتنی سیلویش باشد نه فرافکنی رسانه ای / میزان خسارت این سیلو 5 تا 10 تن می باشد نه 30 هزار تن!

1403-07-04 11:07:18
0
43

مدیر کل غله گلستان گفت : این مقدار گندمی (5 تا 10 تن) که در اثر آب باران از بین رفته در مقابل کسری 10 هزار تنی این سیلو رقمی نیست و بهتر است وی دنبال جبران آن باشد ، حال چطور وی مدعی و ما بدهکار شدیم ، جای تعجب دارد .

 

 

رمضانعلی ریاحی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گلستان ما در خصوص خبر فاسد شدن چندین هزار تن گندم در سیلوی "مالای شیخ کلاله" گفت : موضوع اینطوری که آزادیخواه مدیر این سیلو مطرح کرده نیست و مطالبش خلاف واقعیت است .

ریاحی افزود: آقای آزادیخواه نیز مانند 30 تا 40 واحد دیگر که در بخش خصوصی بابت گندم کار می کنند ، در شهرستان کلاله فعالیت می کند و ما امسال بر اساس قراردادی که با ایشان منعقد کردیم حدود 30 هزار تن گندم در فصل خرید در اختیار وی قرار دادیم .

وی افزود: طی ماههای شهریور ، مهر و آبان موفق شدیم حدود 6 تا 7 هزار تن را از ین سیلو خارج کنیم ، اما در مورد بقیه به مشکل خوردیم و حتی وقتی بچه های ما به آنجا مراجعه می کردند آنها را راه نمی دادند و یا وقتی تیم های سرکشی از تهران مراجعه می کردند کسی در محل نبود .

نگران حیف و میل گندم سیلو مالای شیخ بودیم

مدیر کل غله ادامه داد: پیرو این مسائل ما نگران گندم انبار شده در این محل شدیم که مبادا حیف و میل شود لذا هر چه تلفن زدیم جواب ما را نداد و شخصا هم حضور پیدا نکرد تا اینکه با همکاری دادستان و نیروی انتظامی ورود کردیم .

ریاحی تصریح کرد : بعد از اینکه در هر سرکشی با عدد جدیدی مواجه می شدیم و از طرفی کسری هایی نیز مشاهده شد با همکاری فرماندار شهرستان و دادستان کلاله برای حفظ بیت المال تصمیم به پلمپ این واحد گرفتیم چرا که درسایر واحدها نیز برای کوتاه مدت چنین تصمیماتی گرفته می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بعد از اینکه هماهنگ کردیم برای خروج گندم از این سیلو ، ایشان بازی در آورد و دیدیم دستگاه ها را بهم زد ، سیم ها و کابل ها را نیز قطع کردند و چون برق شهرستانی نداشت کار خیلی سخت شد .

ریاحی گفت : حدود 20 روز است که ما در این سیلو کار می کنیم و با نیروهایی که به آنجا بردیم مشغول تعمیر این واحد شدیم و اگر امروز باران نمی آمد روز پایانی کار بود و بچه ها مدام کار می کنند برای راه انداختن سیلو و در این مسیر بعضا بچه ها متوجه شدند که از برخی دریچه ها آب باران وارد انبار شده است و به گندم آسیب زده است.

10 تا 15 تن گندم آسیب دیده است

وی با بیان اینکه ممکن است 10 تا 15 تن گندم آسیب دیده باشد اذعان کرد: ما کارگر بردیم و مشغول جداسازی گندم های سالم و آلوده هستیم تا مشکل بهداشتی نداشته باشد و این شیطنت ها برای اینست که از کسری گندم در سیلوی خودش فرار کند.

مدیر کل غله خاطرنشان کرد: فرماندار کلاله و دادستان در جریان کامل هستند و چندین بار به این فرد پیغام داده اند اما ایشان پیدایش نمی شود و حتی با وکیلش تماس گرفتیم که ما حاضر به همکاری هستیم فقط ایشان برای حفظ بیت المال بیاید اما باز هم نیامد .

رمضانعلی ریاحی که با خبرنگار گلستان ما صحبت می کرد ادامه داد: مدیر این سیلو با این فرافکنی ها می خواهد بر خسارت میلیاردی اش سرپوش بگذارد و دولت را متهم کند اما تمامی اسناد و مدارک مربوط به احضار ها و امتناع های وی موجود است .

وی تاکید کرد: گندمی که همکاران ما با همکاری ماموران انتظامی رفتند دیدند ،حدود 12 هزار تن است و از این مقدار حدود 5 تا 10 تن ممکن است آسیب دیده باشد و این مقدار در فصل زمستان و بارش باران ممکن است در هر واحد نگهداری دیگری نیز وجود داشته باشد .

آزادیخواه دنبال جبران کسری 10 هزار تنی سیلویش باشد

این مدیر گلستانی اضافه کرد: این مقدار گندمی که در اثر آب باران از بین رفته در مقابل کسری 10 هزار تنی این سیلو رقمی نیست و بهتر است وی دنبال جبران آن باشد ، حال چطور ایشان مدعی و ما بدهکار شدیم ، جای تعجب دارد .

ریاحی یادآور شد: تخلفات گسترده ایشان در این مدت در اختیار مسئولان استانی و شهرستانی و مراجع قضایی قرار داده شده و اگر مجبور شویم اسناد ، مدارک و عکس های مربوط به این کوتاهی ها را انعکاس خواهیم داد.

وی گفت : اینگونه فرافکنی در رسانه ها در واقع سوء استفاده از آنهاست و مطالب عنوان شده کذب است و در اثر عملکرد نادرست ایشان یک ماه است که درگیر این مشکل هستیم .

ریاحی اذعان کرد: مکان سیلو متعلق به آزایخواه می باشد اما چون مورد اجاره یعنی گندم متعلق به دولت است ، دولت می تواند برای حفظ بیت المال ورود کند و ما نیز با دخالت دادستان و نیروی انتظامی ورود کردیم و باید بیت المال را حفظ کنیم .

انتهای پیام /

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار