خود کرده را تدبیر نیست !

بازی که ارشاد و خانه مطبوعات سابق سر پایگاه های خبری تحلیلی استان در آوردند ! + سند

1403-08-01 03:08:47
0
12

آقایان خانه مطبوعات و ارشاد حال جواب دهند آیا در هفته های گذشته نمی توانستید از اقای نظری معاون امور استانهای معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد سوال کنید که آیا پایگاه های خبری تحلیلی می توانند شرکت کنند یا نه ؟

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان بالاخره بعد از سه ماه تاخیر و چند بار تعویق برگزار و به قول مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بخت خانه مطبوعات نیز باز شد .

در راستای برگزاری این دوره از انتخابات همواره ترس از حضور پایگاه های خبری تحلیلی و اینکه آیا آنها باشند یا نباشند ، محل بحث و مشاجره و جدال های لفظی طرفین بوده است .

در این راستا اساسنامه خانه مطبوعات مصوب شده در دولت تدبیر و امید در ماده 42 خود به صراحت می گوید:

"ماده42– کلیه شاغلان مطبوعات، "پايگاه­هاي خبري" و نمايندگي­ها و سرپرستي­هاي روزنامه­هاي سراسري و خبرگزاری ها که در بخش تحریریه و در قالب شغل اصلی و مستمر فعالیت می‌کنند (اعم از خبرنگار، دبیرگروه، معاون دبیرگروه، معاون سردبیر، سردبیر، گرافیست، عکاس، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که دارای شرایط زیر باشند می‌توانند به عضویت خانه و یا "هیأت مدیره" درآیند."

اما در نهایت تعجب ارشاد استان در سکوت محض و البته معنادار خانه مطبوعات قبلی ، این بند واضح را از وزارت ارشاد استعلام می کند و باز شاهدیم که وزارت فرهنگ و ارشاد نیز براحتی در پاسخ این استعلام حضور پایگاه های خبری تحلیلی را منتفی می داند.

tel 1

 در ادامه ماجرا خانه مطبوعات سابق در توافقی که حق قانونی خبرنگاران و فعالان رسانه ای پایگاه های خبری تحلیلی را نادیده می گیرد ، حضور این افراد را منوط به جلسه مجمع عمومی کرده که دقیقا در همان روز رای گیری برای اعضای دوره دوم برگزار شد.

اما چه طوری سر پایگاه های خبری تحلیلی را بریدند !

قرار بود در روزی که انتخابات برگزار می شود مجمع عمومی مصوب کند که پایگاه های خبری تحلیلی عضو خانه مطبوعات باشند یا نه ، کاری که در بهمن 93 در مجمع عمومی مصوب شده بود و به دلیل کوتاهی خانه مطبوعات در درج در روزنامه رسمی مورد انتقاد مدیر کل ارشاد واقع شد .

اما نکته جالب اینکه سایت خانه مطبوعات استان در بخش هایی از یک خبر خود آورده است :

"تمامی افرادی که تاکنون تقاضا عضویت در خانه مطبوعات استان را داشته اند و شرایط عضویت آنان احراز گردیده در این لیست قرار داشتند که برخی ابهامات موجود در اساسنامه مبنی بر عضویت فعالان پایگاههای خبری در خانه و هیات مدیره که منجر به مکاتبه اداره کل با معاونت مطبوعاتی وزارت متبوع شده بود و قرار بود قبل از برگزاری انتخابات در مجمع عمومی فوق العاده نسبت به آن تصمیم گیری شود با توجه به حضور مسول امور استانهای معاونت مطبوعاتی صراحت اساسنامه در این خصوص تایید و طرح آن در مجمع منتفی شد."

آقایان خانه مطبوعات و ارشاد حال جواب دهند آیا در هفته های گذشته نمی توانستید از اقای نظری معاون امور استانهای معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد سوال کنید که آیا پایگاه های خبری تحلیلی می توانند شرکت کنند یا نه ؟ تا این افراد با خیالی راحت تر به تکمیل پرونده های خود بپردازند.

ثانیا چرا جواب استعلام ارشاد از وزارتخانه منفی آمده اما جواب آقای نظری در این جلسه مثبت بوده و حضور پایگاه های خبری تحلیلی را نص صریح قانون دانسته است ؟ بنظر شما این قضیه بو دار نیست ؟

آیا آن وزارت ارشاد که جواب ارشاد گلستان را منفی داده با وزارت ارشاد آقای نظری متفاوت است ؟ مرجع پاسخگویی به آن نامه چه کسی بوده ، ارشاد گلستان باید آن فرد را مشخص و معرفی کند .

به هر حال بازی برخی افراد خانه مطبوعات سابق و ارشاد برای تشکیل خانه مطبوعات جدید تمام شد ، خانه مطبوعاتی که با کمترین میزان از خبرنگاران استان شکل گرفت و در مقابل انتخابات قبلی که 200 نفر حضور داشتند خانه مطبوعات ضعیفی به شمار می رود و همین الان نیز صدای انتقادات به آن بلند شده است .

اما در هر حال امیدواریم در دوره جدید از این بازیها و سیاستهای ریاکارانه نداشته باشیم و حداقل با قشر خبرنگار برخوردهای درست صورت بگیرد چرا که این قشر وقتی سر از کار بسیاری از پیچیدگی های جامعه در می آورد قطعا درک شرایط خانه مطبوعات برایش چندان دشوار نخواهد بود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار