تاملی بر اقدامات اخیر فعالین رسانه ای ترکمن / عبور از نورمفیدی یا بیعت مجدد!

1403-07-04 09:07:10
0
74

ایده عبور از نورمفیدی عمدتا از شرق گلستان و گنبدکاوس سر برآورده و حتی وقتی یکی از رقبای اصلی ایشان به گنبد رفت تصویر او را در شبکه های اجتماعی پخش و این فرد را "منادی واقعی وحدت"معرفی کردند .

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، انتخابات 7 اسفندماه که شامل دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی می باشد کم کم به روزهای حساس خود نزدیک می شود .

در این بین پایگاه های اجتماعی نظیر اقوام اهمیت زیادی می یابند و طبعا کاندیداهای مختلف مخصوصا در بحث خبرگان سعی می کنند اقوام را در این مسیر با خود همراه کنند. البته اقوام نیز خواسته ها و مطالبات بجا یا بعضا نابجایی هم دارند اما بحث ما فعلا این موارد نیست .

کسی نمی تواند انکار کند ترکمن ها تاثیرگذارترین قشر در انتخابات خبرگان هستند ، کافی است نگاهی به نتیجه انتخابات خبرگان سال 85 بیندازید و فاصله رای اندک و ناچیز 5 هزار نفری آیت الله نورمفیدی و آیت الله طاهری را ببینید .

با نگاهی به شهرهای مختلف استان متوجه می شوید که رای آیت الله نورمفیدی در شهرهای فارس نشین خیلی از آیت الله طاهری کمتر و درشهرهای ترکمن نشین خیلی بیشتر از آیت الله طاهری بود .

این موضوع می رساند که ترکمن ها یکی از ارکان اصلی انتخاب آیت الله نورمفیدی در مجلس خبرگان رهبری بوده اند و این روابط دوستانه ای که بین این دو عنصر طی سالیان گذشته شکل گرفته منبعث از همین نکته است .

در این بین اگر نخبگان و روشنفکران ترکمن مطالبات و خواسته هایی از ایشان دارند طبعا خارج از چهارچوب نبوده و تمایل دارند همانطور که از آیت الله نورمفیدی در عرصه انتخابات حمایت می کنند او نیز از آنها در خیلی موارد از جمله انتصابات حمایت کند .

اما بحثی چند شب گذشته در برخی از شبکه های اجتماعی شکل گرفت که آیا ترکمن ها از آیت الله نورمفیدی عبور خواهند کرد ؟ این ایده عمدتا از شرق گلستان و گنبدکاوس سر برآورده و حتی وقتی یکی از رقبای اصلی آیت الله نورمفیدی به گنبد رفت تصویر او را در شبکه های اجتماعی پخش و این فرد را "منادی واقعی وحدت"معرفی کردند .

بنظر می رسد عدم تامین خواسته ها و مطالبات این افراد باعث شده تا بحث عبور از نورمفیدی را مطرح کنند و برای اینکه واقعا نشان بدهند که در تصمیم خود جدی هستند به سراغ کسی رفتند که جدی ترین رقیب آیت الله نورمفیدی است و البته در گنبد کاووس و ترکمن ها پایگاه اجتماعی خوبی دارد .

از طرفی برخی دیگر از فعالین رسانه ای ترکمن(طیف غرب استان) با شنیدن این موضوعات با توجه به اینکه با طیف گنبد زاویه دارند تصمیم می گیرند که با آیت الله نورمفیدی دیدار کنند و همچنان به ایشان ابراز وفاداری کنند و این دیدار نیز دیروز انجام شد.

 

 

حال این دعوا بیشتر درسطح رسانه ها و فعالین رسانه ای شکل گرفته و نمی دانیم در بدنه اجتماعی ترکمن ها و نخبگان و علمای آنها نیز بحث عبور از آیت الله نورمفیدی مطرح هست یا نه ، اما آنچه که مشخص است ترکمن ها فهمیده اند که نقش مهمی در انتخابات استان مخصوصا انتخاب آیت الله نورمفیدی دارند لذا آن را اهرمی برای رسیدن به خواسته های خود قرار داده اند که البته در عالم سیاست چیز بدی هم نیست .

نکته مهمتر اینکه آیت الله نورمفیدی هم طبعا برای حفظ جایگاه خود طبعا با قوم ترکمن همکاری می کند اما بعید است تن به خواسته های نابجا دهد ،  اینکه طرفداران ایشان در استان چو انداخته اند که "رای اول استان معلوم است" کار را برای ایت الله سخت کرده و حال باید منتظر بمانیم در روزهای آینده و ببینیم آیا بحث عبور از نورمفیدی نزد ترکمن ها جدی است یا نه ؟

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار