جایگاه دار کلاله ای در واکنش به انتشار یک خبر:

هجوم یکباره مشتریان باعث اتمام بنزین جایگاه شد/ با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم می کنیم

1403-07-04 08:07:35
0
42

مسئول جایگاه سوخت شهر کلاله گفت: تمهیدات لازم برای اینکه تا ساعت 17 آن روز سوخت داشته باشیم، در نظر گرفته شده بود.

 

بیگدلی در گفتگویی ضمن گلایه از انتشار مطلبی در سایت های گلستان که موجب بروز مشکلاتی برای این جایگاه شد، گفت: شب نهم آذر ماه طبق روال عادی و با توجه به تشخیص مسئول خرید سوخت، 14 هزار لیتر بنزین خریداری کردیم و با توجه به تجربه قبلی این 14 هزار لیتر باید تا ساعت 17 روز دهم پسخگوی نیاز مشتریان می شد.

وی ادامه داد: در روز دهم نیز راس ساعت 12، 32 هزار لیتر دیگر خریداری شده بود و قرار بود محموله سوخت ارسال شود.

جایگاه دار کلاله افزود: فارغ از اینکه جایگاه دهنه بنزین تمام کرده، شاهد هجمه چند برابری ورود خودرو به جایگاه سوخت بودیم تا جایی که ظرف 2 ساعت تمام بنزین جایگاه به اتمام رسید.

بیگدلی تاکید کرد: وقتی یکی از جایگاه ها بنزین آن تمام می شود، باید حالت اضطراری اعلام شود تا جایگاه داران دیگر تمهیدات لازم را در برخورد با این حالت در نظر بگیرند ولی متاسفانه این مهم به جایگاه ما اعلام نشد.

مسئول جایگاه سوخت کلاله گفت: با توجه به اینکه راس ساعت 12 خرید سوخت انجام شده بود، انتظار داشتیم ظرف حداکثر یک ونیم ساعت بعد خرید این محموله به جایگاه برسد، اما با پیگیری های انجام شده متوجه شدیم که این محموله ساعت 2.5 بارگیری شده است و راس ساعت 3.45 به کلاله رسید و عملا و به اجبار جایگاه یک ساعت 45 دقیقه بدون سوخت بود.

بیگدلی تصریح کرد: با هزینه 300 میلیون تومانی(هزینه شخصی و وام) و تجهیز این جایگاه توانستیم جایگاه کیفی این جایگاه را به 97 درصد و پس از آن با دریافت 3 درصد تشویقی به 100 درصد برسانیم که این موضوع باعث دریافت کامل کارمزد این جایگاه می شد وانتشار اخبار این چنین و بدون اطلاع از موضوع اصلی، می تواند خسارات جبران ناپذیری به جایگاه داران وارد کند

وی اذعان داشت: با افزایش قیمت حامل های سوخت، کارمزد دریافتی جایگاه داران افزایش نیافت ولی با کمک شرکت نفت به جایگاه داران تنخواه دو روزه داده شد که ضامن بقا فعالیت بسیاری از جایگاه داران می باشد.

این جایگاه دار اظهار داشت: این جایگاه با ارزش 6 میلیارد تومان، 12 کارگر دارد و با احتساب پاداش آخر سال و بیمه پرداختی برای هر یک از کارگران، برای هر یک در ماه نزدیک به 1 میلیون و 700 هزار تومان هزینه می شود و در مجموع نزدیک به 15 تا 17 میلیون تومان در ماه هزینه کارگران جایگاه می شود و در کنار آن 5 میلیون تومان هزینه نگه داری و تعویض تجهیزات جایگاه است و 5 میلیون تومان آن نیز صرف پرداخت وام جایگاه می شود و عملا پولی برای مسئولین جایگاه باقی نمی ماند.

بیگدلی یادآور شد: با این تفاسیر، گاهی اوقات برای پرداخت هزینه های جانبی جایگاه از تنخواه استفاده می کنیم و  این درحالی است که بخشی از تنخواه این جایگاه بصورت ماهانه در اختیار برخی از ادارات یا ارگان ها قرار دارد(نسیه بنزین استفاده می کنند) و با توجه به اینکه بخشی از تنخواه بصورت بنزین در جایگاه وجود دارد، برای تامین بنزین مرحله بعد با مشکل نقدینگی روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: افزایش تنخواه می تواند باعث مرتفع شدن مشکلات جایگاه داران شود و اگر تنخواه وجود داشته باشد، جایگاه می تواند بنزین مورد نیاز خود را از چند روز پیش خریداری کند تا در حالت های اضطراری با مشکل اتمام سوخت مواجه نشود.

بیگدلی درپایان مشکلات جایگاه داران را عدم افزایش کارمزد و به موازات آن افزایش هزینه های جاری، افزایش قیمت فراورده ها و لزوم داشته عقبه مالی بالا جهت حفظ تنخواه گردان، اصطحلاک قطعات و دریافت کارمزد ناچیز منوط به به روز رسانی و نگه داشتن کلیه تاسیسات برشمرد و گفت: قرار بود از اوایل سال 94، کارمزد افزایش یابد ولی با گذشت نزدیک به 9 ماه از سال جاری شاهد هیچ اقدامی در این زمینه نبوده ایم.

انتهای پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار