از شیرزنی که دهیار یک روستا شد تا معلولی که با آژانس به دیدار فرماندار آمد!

1403-07-04 08:07:36
0
44

شیر زن همت آبادی با وجود تمام ناملامیت ها، کارهای یک دهیار را برای روستای خود انجام می دهد.

 

کلاله خبر، شما را به خواندن مشکلات مطرح شده توسط مردم در دیدار فرماندار کلاله دعوت می کنیم.

خانمی به فرمانداری کلاله مراجعه کرد که با مشکل جواز کسب روبرو شده بود و وی در خصوص این مشکل خود به فرماندار کلاله گفت: با توجه به اینکه سرپرست خانواده توان کار کردن ندارد، مجبورم با خیاطی کردن هزینه های جاری خانواده را تامین کنم و در این زمینه مغازه یک مسجد را اجاره کردم ولی صنف به علت نداشتن جواز کسب درصدد پلمپ محل کسب و کار من است و این در صورتی است که من توان مالی برای دریافت جواز کسب را ندارم و با توجه به اینکه منزل ما در منطقه ای است که ادامه این کار امکان پذیر نیست و نمی توانم این خود اشتغالزایی را در منزل انجام دهم، نیازمند مکانی هستم که تردد مردمی بیشتر باشد تا به این وسیله بتوانم گره های اقتصادی خانواده خود را مرتفع کنم.

فرماندار کلاله برا حل مشکل این زن سرپرست نیز رایزنی های لازم را با مسئولین ذیربط انجام داد و قرار شد که با تخفیف ویژه و قسط بندی راه برای کسب جواز برای این خاتم هموارتر شود.

شخصی که از بیماری تومور مغزی رنج می برد نیز برای مساعدت به فرماندار کلاله مراجعه کرد و گفت: من از تومور مغزی رنج می برم و هر 15 روز برای برخی معالجات و تهیه دارو مجبور به پرداخت هزینه هایی هستم و با توجه به اینکه در حال حاضر پولی در چنته ندارم، این موضوع باعث بروز مشکلات فراوانی در خانواده ام شده است و از مسئولین برای رفع این مشکلم درخواست مساعدت دارم.

فرماندار کلاله در پاسخ به این ارباب رجوع از پیگیری های خود گفت و افزود: همانطور که خود شما نیز مستحضرهستید، برای حل مشکل شما رایزنی های لازم انجام شد ولی تاکنون نتیجه ای در این زمینه حاصل نشده است.

جوانی نیز از ساخت یک سوله سردخانه برای اشتغال زایی خبر داد و گفت یک طرح اشتغالزایی برای چند نفر دارم که برای این کار دو سال پیش سرمایه ای داشتم اما بنا به دلایلی این سرمایه از دست رفت و الان با توجه به  پیشنهادات دوستان برای راهنمایی در این خصوص نزد شما(فرماندار) امده ام و درخواست کمک دارم که نصرت برزگر نیز با ارائه پیشنهاداتی به وی صندوق کار افرینی امید را پیشنهاد داد و برای سهولت کار وی اقداماتی نیز انجام داد.

در گزارش خبری گذشته از پدری گفتیم که برای رفع مشکل فرزند حادثه دیده خود به دیدن فرماندار کلاله آمده بود، امروز حمید لگزایی فرزند آن پدر، جوانی که در سانحه تصادف دچار ضایعه نخاعی شده بود به دیدار فرماندار کلاله امد و از مشکلات 8 ساله خود گفت و افزود: روز به روز امید خود را بیشتر از دست می دهم و روحیه ای برای ادامه دادن ندارم و در بستر بودن باعث زخم بستر گرفتنم شده است و بر مشکلات خانواده من افزوده شده و نیازمند مساعدت بیشتر از سوی مسئولین شهرستان هستم .

وی گفت نیازمند وسیله ای برای خارج شدن از منزل هستم و از اینکه با ویلچر در شهر جابجا شوم خجالت می کشم.

فرماندار کلاله با دلداری دادن وی برای رفع مشکلات روحی حمید پیشنهاداتی ارائه داد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات زخم بستر نیز رایزنی های لازم برای تعویض تشک ویبره و تخت انجام می شود.

لگزایی که یکی از راه های رفع برخی از مشکلات خود را در گرو گرفتن وام می دانست گفت: با گرفتن وام می توانم برخی از مشکلات را رفع کنم و فرماندار کلاله برای این درخواست وی قول مساعدت را در دریافت وام  داد.

برزگر قول یک ویلچر مناسب به این جوان را هم داد و گفت: برای مشکل ترددی برای خرید ویلچر مناسب مساعدت های لازم انجام می شود ولی برای تامین خواسته های شما نیاز به زمان داریم.

همچنین برزگر از رایزنی با یک متخصص از پژوهشکده رویان خبر داد و گفت: در حال رایزنی هستیم تا در زمینه اعصاب و مشکلات نخاعی یکی از متخصصین هفته ای دو جلسه به کلاله بیاید تا به برخی از مشکلات در این زمینه رسیدگی شود.

روستای همت آباد گوگجه شهرستان کلاله به علت نداشتن کد روستایی از داشتن دهیار برای رسیدگی به مشکلات روستا بهره مند نسیت و به جای دهیار یک شیر زن پیگیر مشکلات روستا است و امروز این خانم به دیدار فرماندار کلاله امد و از مشکل روشنایی روستا گلایه کرد و گفت: در این خصوص دو لامپ برای نصب از هزینه شخصی خریداری کردم و با جمع اوری کمک هزینه از مردم دو لامپ دیگر نیز خریداری شد ولی الان با مشکل نصب این لامپ ها روبرو هستیم.

فرماندار کلاله برای رفع این مشکل با اداره برق شهرستان رایزنی های لازم را انجام داد و قرار شد لامپ های خریداری شده توسط اداره برق نصب شود و در کنار ان فرماندار کلاله هزینه خریداری لامپ ها(دو لامپی که توسط هزینه شخصی این خانم خیرداری شده بود) را پرداخت کرد.

خانمی به حضورفرماندار کلاله مراجعه کرد که شوهرش 4 سال پیش در حادثه ای از طبقه چهارم یک ساختمان پرت شده بود و این حادثه باعث فلج شدن نان اور خانواده شد و این خانم که قبلا نیز برای دریافت مساعدت به فرماندار کلاله مراجعه کرده بود، از تهیه تشک ویبره برای شوهرش از سوی بهزیستی خبر داد و تنها مشکلش در این زمینه نداشتن تخت بود که فرماندار کلاله با تماسی در همان لحظه تخت را برای وی آماده تحویل کرد.

 

توجه: این گزارش بدون کم و کاست و با توجه به گفته های مردمی در حضور فرماندار کلاله، تنظیم شده است و هدف این گزارش تخریب اداره یا نهادی نیست و (به بنا به درخواست کلاله خبر از فرماندار کلاله) تنها برای رسیدگی به برخی از مشکلات مردم منتشر می شود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار