در کلاله فوتی نداشتیم:

بیمار مبتلا به آنفولانزا در کلاله، بهبود یافت/ تنها عامل مرگ جوان گالیکشی آنفولانزا نبود

1403-07-04 08:07:25
0
47

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان کلاله از بهبود یک بیمار کلاله ای که آزمایش ابتلای وی به آنفولانزا مثبت اعلام  شده بود، خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر، مهندس شمس الدین کر در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان کلاله با بیان اینکه از بیماران مبتلا شده به این بیماری تنها 6 درصد بستری می شوند و از این بین(6درصد) احتمال نیم درصد فوت وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که در این شهرستان نسبت به این موضوع مشکلات خاصی نخواهیم داشت و مردم و مسئولین باید مراقب و هوشیار باشند.

وی افزود: تنها مورد منجر به مرگ از بیماری آنفولانزا در این شهرستان مربوط به جوان 23 ساله گالیکشی بود که علت مرگ وی تنها بیماری انفولانزا نبود و وی مشکلات(بیماری های) دیگری نیز داشت.

سرپرست شبکه بهداشت کلاله تاکید کرد: این بیماری نسبت به بیماری های دیگر که تا 60 درصد منجر به مرگ می شوند، بیماری خطرناکی محسوب نمی شود و اولین راهکار در جلوگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

شمس الدین کر با بیان اینکه این بیماری تنفسی بیشتر در افراد مبتلا به به آسم و مشکلات تنفسی و مادران باردار شایع است، گفت: در این خصوص 18 نفر که از نظر متخصصین این حوزه، دارای وضعیتی مشکوک بودند، در بیمارستان کلاله تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند و از این بین 2 مادر باردار و 2 نفر دیگر روز گذشته ترخیص شدند و دیگر افراد تا بهبود کامل تحت مراقبت هستند.

وی از مثبت اعلام شدن آزمایش بیمار کلاله ای نیز خبر داد و گفت: این بیمار پس از تشخیص، تحت درمان قرار گرفت و بهبود یافت.

این مسئول گفت: الان زمان تزریق واکسن نیست و این اقدام باید طی ماه های گذشته انجام می شد و واکسن تا 90 درصد موجب مصونیت از این بیماری می شود و بیماران مشکوک به این بیماری با تشخیص متخصصین ما جهت درمان به مراکز مربوطه ارجاع داده می شوند و در بیمارستان کلاله نیز تمهیداتی برای تشخیص و درمان این بیماری در نظر گرفته شده است و برای مردان و زنان دو اتاق مجزا و ایزوله درنظر گرفته شده است.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار