قوانلو: دومین معدن ید کشور در استان گلستان کشف شد

1403-08-01 03:08:30
0
13

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: اکتشافات دومین محدوده معدنی ید کشور در استان گلستان کامل گردید.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از کاسب امین، حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این خبر گفت: اکتشافات دومین محدوده معدنی ید در ایران و در استان گلستان کامل گردید.

وی تصریح کرد: میزان ذخیره قطعی این معدن 1288 تن و میزان ذخیره احتمالی آن بیش از 5000 تن پیش بینی شده است.

* هزینه کشف معدن ید در گلستان توسط بخش خصوصی بوده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان این مطلب که هزینه اکتشاف این معدن، توسط بخش خصوصی انجام شده بالغ بر 18 میلیارد ریال بوده است، افزود: اکتشافات مقدماتی در این محدوده ابتدا توسط عملیات ژئوفیزیک به روش مگنوتلوریک بوسیله یک تیم مجرب از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران صورت پذیرفت و پس از قطعی شدن وجود شورابه ها در اعماق 600 تا 1000 متری زمین، عملیات حفاری جهت اکتشافات تکمیلی و نمونه گیری از شورابه ها انجام شد.

* ذخایر ید کشور تنها در استان گلستان وجود دارد

قوانلو با اشاره به این که ذخایر معدنی ید تنها در استان گلستان در ایران وجود دارد، افزود: تنها 9 کشور در دنیا از جمله ایران این ماده معدنی با ارزش را استخراج و استحصال می نمایند، و پیش از این نیز تنها شرکت کانسار خزر در استان گلستان موفق به استخراج این ماده معدنی در کشور شده بود.

وی در پایان گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: قطعا با راه اندازی کامل این معدن و واحد استحصال مربوط به آن، صادرات این ماده معدنی از استان افزایش خواهد یافت.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار