كلاهبرداری 300 ميليونی یک زندانی از شهروند گرگانی

1403-08-01 01:08:25
0
27

رئيس پليس فتا از شناسايي فرد زنداني كه در مدت مرخصي خود اقدام به كلاهبرداري 300 ميليوني از شهروند گرگاني كرده بود، خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر، سرهنگ "حبيب‌الله رجبلي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي دريافت يك فقره پرونده قضائي از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان گرگان مبني بر شكايت فردي در خصوص كلاهبرداري از وي، مراتب طي تشكيل پرونده اي در دستور كار اين پليس قرار گرفت. 

وي افزود: در تحقيقات اوليه از شاكي، اين خانم اظهار داشت"چندي پيش از طريق يك سايت همسريابي با فردي كه خود را ساكن تهران و دندانپزشك معرفي مي‌كرد، آشنا شدم كه به جهت آشنايي براي ازدواج مدتي تلفني صحبت كرديم. در اين مدت با جلب اعتماد اينجانب و به بهانه خريد خودرو از يكي از شركت هاي طرف قرارداد خودش مبلغ 300 ميليون ريال از اينجانب دريافت كرده و بعد از مدتي تماس خود را با من قطع كرد و شماره تلفن هاي خود را نيز از دسترس خارج كرد."

اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: پس از انجام تحقيقات پليسي و تخصصي در نهايت متهم مورد شناسايي قرار گرفت و در ادامه تحقيقات مشخص شد فرد مذکور به عنوان زنداني در ندامتگاه مرکزي گرگان است و درحال حاضر در مرخصي به سر مي‌برد و در حال گذراندن دوران حبس خود به اتهام هاي مختلف از جمله کلاهبرداري، تجاوز به عنف، گرفتن مال به‌عنف، ارتباط نامشروع و .. است.

سرهنگ رجبلي بيان كرد: پس از انجام تحقيقات تكميلي و مواجه شدن با مستندات غيرقابل انکار، متهم به جرم انتسابي خود اعتراف كرد و اظهار داشت؛"در سايت هاي همسريابي خود را دندانپزشک، مدير شرکت‌هاي ساختماني و مشغول واردات و صادرات كالا معرفي مي‌كردم و از آن‌طريق خانم هاي مجردي که را كه از نظر مالي و وجهه اجتماعي از طبقه بالاي جامعه بودند را شناسايي و از نامبردگان به طرق مختلف کلاهبرداري مي‌كردم."

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گلستان در پايان به شهروندان توصيه کرد: فضاي مجازي محيطي است که افراد قادر به پنهان کردن هويت خود هستند، لذا با هدف ازدواج و تشکيل خانواده وارد سايت هاي همسريابي غيرمجاز نشويد و به هويت‌ها در فضاي مجازي اعتماد نکنيد و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR، بخش تماس با ما و يا از طريق شماره تماس‌هاي 2182943 و  2182967 گزارش نماييد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار