اخبار مهم در حوزه استاندارد گلستان / از ورود اولین محموله هزار تنی جو تا استاندارد سازی شهربازی ها

1403-08-01 03:08:38
0
9

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان از ورود اولین محموله هزار تنی جو به استان خبر داد و گفت: چندی پیش این محموله از مرز اینچه برون و از طریق گمرک وارد استان شد.

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، داوود مزیدی با بیان اینکه وظیفه نظارت و ارزیابی این محموله بر عهده استاندارد است، توضیح داد: کارشناسان این سازمان پس از بررسی مدارک، نمونه برداری از این محموله را انجام دادند و آزمایشات لازم نیز در آزمایشگاه مورد تایید و دارای صلاحیت انجام شد.

وی افزود: در نتیجه آزمایشات این محموله هزار تنی با استانداردهای مورد نظر سازمان مطابقت داشت و اجازه ورود آن به استان از طریق این اداره کل صادر شد.
 
ظروف آبلیمو بی­رنگ می شود
 
طبق دستورالعمل اجرائی سازمان ملی استاندارد تمامی کارگاههای تولید آبلیمو موظف شده­اند برای بسته بندی آبلیمو ترش از ظروف بی رنگ و مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 11610 استفاده کنند.
براساس این دستورالعمل و طبق بند 7-12 استاندارد 11610 تمام نمونه های آبلیمو باید مورد آزمون و تایید این سازمان قرار بگیرند.
 
شهربازی­ های گلستان استاندارد می­ شوند
 
معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد گلستان گفت: هم اکنون 23 عدد از وسایل و تجهیزات بازی در شهر بازی ها و پارک های سراسر استان دارای تاییدیه استاندارد هستند.
داوود مزیدی با بیان اینکه تاییدیه استاندارد لازم برای این تجهیزات به مدت یک ساله صادر شده است، افزود: پروانه اعتبار این وسایل قطعا پس از یکسال نیاز به تمدید و اعتبار بخشی دارد تا اجازه فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هنوز برخی امکانات بازی غیر استاندارد در سطح استان به چشم می خورد، گفت: این تجهیزات بدون تاییدیه استاندارد اجازه فعالیت ندارند و به زودی از طریق بازدیدی که  توسط کارشناسان این اداره  انجام می شود پلمپ خواهند شد.
لازم به ذکر است در هر شهربازی تنها تجهیزاتی که طبق ضوابط لازم به دریافت تاییدیه استاندارد هستند، بررسی می­شوند.
 
30 برنامه استاندارد گلستان تدوین شد
 
استاندارد گلستان در سال جاری 30 برنامه تدوین را به کمیته برنامه ریزی کشور ارسال کرده است که از این تعداد تاکنون 2 برنامه تدوین به تصویب کمیته ملی رسیده اند.
رئیس اداره استانداردسازی و آموزش و ترویج استاندارد با اعلام این خبر افزود: اکنون 28 برنامه تدوین دیگر در کمیته برنامه ریزی مصوب شده اند و تا انتهای سال به تصویب کمیته ملی نیز می رسند.
حمیدرضا عالیشاهی موضوعات در دست تدوین را در زمینه های مصالح و فرآورده های ساختمان، گردشگری، اسناد، مدیریت کیفیت، خدمات، خوراک و فرآورده های کشاورزی، چوب و فرآورده های سلولزی، برق، مکانیک، مواد معدنی، شیمی و پلیمر و اوزان و مقیاس ها برشمرد و توضیح داد: 21 درصد از تدوین های مصوب کمیته برنامه ریزی در استان و توسط شرکت های تایید صلاحیت شده در داخل استان انجام می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در این اداره کل، سال جاری اولین سالی است که برنامه های تدوین تا پایان سال تصویب و محقق می شوند.
 
برگزاری 3 دوره آموزشی برای کارکنان استاندارد گلستان
 
رئیس اداره استانداردسازی و آموزش و ترویج استاندارد از برگزاری 3 دوره آموزشی برای کارکنان این سازمان خبر داد و گفت: این دوره­ها پیرو موضوعات آشنایی با قوانین و مقررات گمرک ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آشنایی با تخلفات اداری از آغاز آذرماه تاکنون و با همکاری ارگان های مرتبط برگزار شده اند.
حمیدرضا عالیشاهی با بیان اینکه دوره اول با عنوان آشنایی با قوانین و مقررات گمرک در زمینه قاچاق کالا و ارز در تاریخ سوم آذر برگزار شد، افزود: این دوره در راستای اجرای مصوبات کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با تدریس معاون فنی گمرک استان برای کارکنان استاندارد برگزار شد.
وی عنوان دوره دوم را پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعلام کرد و توضیح داد: این دوره با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان و با موضوع فعالیت های پلیس فتا و آگاهی انجام شد.
عالیشاهی ادامه داد: دوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی در راستای اهداف شورای امنیت کشور در روزهای دوم و چهارم آذر ماه با حضور اساتید قربانی و یادگاری از پلیس فتا و ستاد فرماندهی انتظامی استان در این اداره کل برگزار شد.
رئیس اداره استانداردسازی و آموزش و ترویج استاندارد افزود: دوره آشنایی با تخلفات اداری 2 روزه است و هدف از آن حمایت و صیانت از کارکنان و پیشگیری از بروز تخلفات در سازمان است.
 وی افزود: تاکنون یک روز از این دوره آموزشی در تاریخ نهم آذر و با حضور استاد تجری مسئول دفتر دیوان عدالت اداری استان برگزار شده است و روز دوم نیز به زودی برگزار خواهد شد.
 
21 جایگاه CNG در گلستان استاندارد شده­اند
 
کارشناس CNG اداره کل استاندارد گلستان از صدور تاییدیه برای 21 جایگاه در استان خبر داد و گفت: بازرسی جایگاه­های استان از خرداد 93 آغاز و تاکنون ادامه یافته است.
محمدجابر صفایی تعداد جایگاه­های CNG در استان را 62 جایگاه برشمرد و افزود: از سال 93 تاکنون 57 جایگاه بررسی شده است که برخی در یک مرحله و برخی نیز دو مرحله یا بیشتر مورد بازدید قرار گرفته­اند.
وی ادامه داد: طبق ضوابط استاندارد کشور در بازرسی مرحله اول نواقص به مسئول جایگاه اعلام و فرصت لازم نیز برای رفع نقص تا بازدید بعدی داده می­شود.
صفایی افزود: گاهی بازرسی جایگاه به مرحله سوم نیز می­رسد چون ممکن است نواقص جدید به وجود بیایند یا نقص پیشین رفع نشده باشد.
وی تاکید کرد: جایگاه­های دارای تاییدیه استاندارد نیز به حال خود رها نمی­شوند و به صورت دوره­ای و مستمر مورد بازرسی این سازمان قرار می­گیرند.
 
صدور 337 تاییدیه آسانسور در گلستان
 
کارشناس آسانسور اداره کل استاندارد استان گلستان از صدور 337 تاییدیه­ آسانسور در گلستان خبر داد و گفت: این تعداد تاییدیه از ابتدای سال94 تاکنون توسط این سازمان صادر شده­اند.
محمد­جابر صفایی با تاکید بر اینکه هیچ ساختمان دارای آسانسوری بدون دریافت تاییدیه استاندارد نمی­تواند از شهرداری پایان کار بگیرد، افزود: بازرسی­ها در این بخش توسط شرکت­های بازرسی بخش خصوصی که دارای تاییدیه از طرف این سازمان هستند انجام می­شود.
وی در ادامه گفت: شرکت­های ساخت و نصب آسانسور باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت پروانه فعالیت دریافت کرده باشند و از آنجایی که تعداد شرکت­های بدون این پروانه سالانه رو به افزایش است، به سازندگان توصیه می­ شود حتما با شرکت­های دارای پروانه همکاری کنند تا در صورت بروز مشکل پاسخگو باشند.
 
آزمون وسایل توزین 453 واحد صنفی در علی ­آباد
 
کارشناس اوزان و مقیاس­ها در اداره کل استاندارد استان گلستان گفت: در یک ماه اخیر وسایل توزین 453 واحد صنفی در علی آباد مورد آزمون قرار گرفتند.
محمد جابر صفایی افزود: از این تعداد 445 واحد همکاری لازم را با سازمان داشته­اند که مجموعا شامل 694 وسیله توزین می­شد.
وی تعداد وسایلی که در آزمون استاندارد مورد قبول واقع شده­اند را 688 مورد برشمرد و توضیح داد: این تعداد شامل 340 ترازوی دیجیتال، 20 ترازوی طلافروشی، 64 ترازوی مرغی، 41 باسکول متحرک، 229 وزنه و ترازو می شود.

کارشناس اوزان و مقیاس­ها در اداره کل استاندارد استان با بیان اینکه در این بازرسی 6 مورد نقص مشاهده شد و 11 واحد نیز همکاری نکردند، گفت: طبق قوانین به آنها فرصت داده شد تا بازدید دوباره­ای صورت بگیرد و در صورتی که باز هم ممانعت کنند طبق ماده 13 قوانین سازمان ملی استاندارد ایران با آنها برخورد خواهد شد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار