در دیدار با فرماندار کلاله مطرح شد:

از جانبازی که تاکنون به عنوان شهید شناخته می شد تا همسری که بخاطر درمان زنش به هر دری زد

1403-07-04 07:07:19
0
44

همسر جانبازی در دیدار با فرماندار کلاله از اینکه نام شوهرش پس از گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی به عنوان شهید ثبت شده بود خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر، امروز نیز با فرماندار کلاله پای درد و دل مردم این شهرستان نشستیم و در این دیدار ارباب رجوعی از مشکلات انشعابات برق، گاز و آب گفت که علت آن را پیگیر شدیم و وی علت ان را ساخت منزل غیر قانونی(در حریم رودخانه یا...) اعلام کرد و فرماندار کلاله در جواب این شهروند کلاله ای لازمه رسیدگی به مشکل وی را آمدن طرح جامع شهر دانست و گفت: با آمدن طرح جامع شهر می توان در خصوص مرتفع شدن مشکل شما تصمیم گیری کرد که در صورت مغایر بودن ساخت و ساز شما با طرح یاد شده نمی توان برای حل مشکل شما اقدامی انجام شود.

در ادامه دیدار مردمی فرماندار کلاله،خانم یک جانباز شیمیایی برای رفع مشکل اشتغال فرزند خود به این فرماندار مراجعه کرد و گفت: با توجه به اینکه شوهر من جانباز 20 درصد شیمیایی است، فرزند این جانباز نتوانسته از فرصت های اشتغالزایی استفاده کند.

وی افزود: در این خصوص بعد از 15 سال، رایزنی های لازم انجام شده است ولی در پاسخ به ما، به ما خبر شهید شدن شوهرم را دادند و گویا در سیستم اداری آنها شوهر من به عنوان شهید ثبت شده بود و این در حالی است در آن حادثه(در جنگ تحمیلی) وی تنها 48 ساعت بیهوش بوده.

این همسر جانباز گفت: اوضاع شوهرم روزبه روز در حال وخیم تر شدن است اما به دلیل وجود برخی احتمالات مبنی بر اینکه امکان دارد در کمیسیون پزشکی میزان درصد شیمیایی بودن شوهرم با سخت گیری های موجود، از این مقدار هم کاهش یابد، نسبت به این موضوع اقدام نکرده ایم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 600 هزار تومان مستمری میگریم اما این میزان نیز به خاطر گرفتن وام به 500 هزار تومان کاهش یافته است.

فرماندار کلاله نیز از برگزاری کمیسیونی با این موضوعات خبر داد و گفت: اگر برای استخدامی های شهرستان تصمیم گیری با ما باشد، اولویت با خانواده های شهید، جانبار و آزادگان است و این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

برخی دیگر از ارباب رجوع ها نیز مشکلات درمانی داشتن به عنوان مثال خانمی به فرماندار کلاله مراجعه کرد که از مشکل ریوی رنج می برد و برای درمان باید ماهیانه آمپولی به مبلغی 400 هزار تومان با دستگاه به بدن وی تزریق شود؛ وی گفت: پرداخت هزینه این آمپول برای من امکان پذیر نیست.

فرماندار برای رفع مشکل این ارباب رجوع نیز با بهزیستی شهرستان کلاله هماهنگی های لازم را انجام داد و قرار شد بهزیستی کلاله ماهیانه 150 هزار تومان جهت درمان این بیمار پرداخت کند.

تیموری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کلاله نیز برای پرداخت بدهی 250 هزار تومانی این بیمار به بیمارستان کلاله قول مساعدت داد و گفت: هماهنگی های لازم برای پرداخت بدهی شما به بیمارستان کلاله انجام می شود.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان از بیماری سرطان خانوم خود خبر داد و گفت: همسر من نزدیک به 2 سال و نیم است که بیماری سرطان خون دارد و از همان ابتدای اطلاع از بیماری، ماهیانه برای شیمی درمانی و تعویض خون همسرم به گرگان می رویم و برای هر مرحله نزدیک به 900 هزار تومان هزینه می شود و هزینه هر مرحله را با کارگری و قرض تامین می کنم و تاکنون هیچ اداره یا سازمانی در این خصوص مساعدتی نداشته اند.

وی افزود: در حال حاضر دو فرزند دارم و با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی دارم، نمی توانم برای اطلاع از ابتلای یا عدم ابتلای فرزندانم به این بیماری اقدام به آزمایش گرفتن از آنها کنم.

فرماندار کلاله در کمک به این شهروند نیز قول مساعدت از طریق بهزیستی را داد و گفت:  برای درمان بیماران دارای بیماری های خاص نیز انجمنی تشکیل شده است که با هماهنگی های لازم، هزینه ای از بهزیستی و هزینه ای توسط انجمن خیرین برای درمان این بیماران پرداخت می شود.

حمید لگزایی جوانی است که در یک سانحه رانندگی از ناحیه نخاع مشکل پیدا کرده بود و پدر وی برای بیان برخی مشکلات فرزندش به فرمانداری کلاله آمد و خواستار کمک فرماندار کلاله به فرزندش بود و گفت: فرزندم آرزوی رفتن به زیارت امام رضا(ع) را دارد.

 با وجود همه مسائل، فرماندار کلاله قول مساعدت برای خرید ویلچر برقی برای این جوان را داد و گفت اگر بخواهد به ارزویش برسد، حاضریم برای رفت و برگشت وی ماشین دربست بگیریم و برای رفع مشکلات دیگر وی نیز تلاش خواهیم کرد.

توجه: این گزارش بدون کم و کاست و با توجه به گفته های مردمی در حضور فرماندار کلاله، تنظیم شده است و هدف این گزارش تخریب اداره یا نهادی نیست و تنها برای رسیدگی به برخی از مشکلات مردم منتشر می شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار