پایان هجدهمین جلسه رسیدگی به دادگاه متهمان نفتی

رونمایی از متهم ردیف دوم/م.ش:بابک زنجانی را فردی نابغه درامور بانکی می‌دانستم/پاسخ معاون دادستان به وکیل زنجانی درخصوص اتهام افساد فی الارض در کیفر خواست

1403-08-01 05:08:35
0
20

هجدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 

هجدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 
9:00
معاون دادستان تهران با استناد به ماده ۲۸۸ قانون مجازات اسلامی جدید پاسخ وکیل بابک زنجانی مبنی بر چرایی صدور اتهام افساد فی الارض در کیفرخواست را داد/چندین بند و تبصره هم در این بخش قرائت شد.

9:20
معاون دادستان تهران:وفق نامه مورخ ۹۰/۹/۳۰ بانک مرکزی شرکت SCT BANKERS کیش هیچگونه مجوزی از بانک مرکزی نداشته و حق انجام عملیات بانکی را نداشته است.

10:00

متهم ردیف دوم پشت تریبون قرار گرفت، قاضی صلواتی تفهیم اتهام کرد/م.ش استاد دانشگاه لندن، دکترای اقتصاد، دارای تابعیت مضاعف ایرانی انگلیسی، بدون سابقه کیفری و ساکن انگلیس بوده است.

م.ش:تمام اتهامات مطرح شده را رد و خود را از آنها مبرا میدانم.

10:20
م.ش:متهم ردیف اول بارها در دفاعیات خود به مسئولیت فردی اذعان نموده است/در ۲۰۰ صفحه اول کیفرخواست به تصمیم سازی و تصمیم گیری فردی بابک زنجانی اشاره شده است/هیچ سهمی نداشته ام/زنجانی را فردی نابغه در امور مالی و بانکی می دانستم و هیچگاه اجازه دخالت در این امور را به خود نمی دادم.

_اعلام تنفس ۱۵ دقیقه ای

11:15
حمایت م.ش از وضعیت اقتصادی انگلیس/قاضی صلواتی:از اتهامات خود دفاع کنید،انگلیسی ها اگر عرضه دارند مشکلات خود را حل کنند.

11:45
نمونه ای دیگر از جعل توسط بابک زنجانی/م.ش:زنجانی کپی پاسپورت دانمارکی برای من فرستاد که به نام وی کشتی بخرم اما بعدها نتوانست اصل پاسپورت را ارائه دهد.

دادگاه تمام شد/جلسه بعد فردا ۸:۳۰

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار