هزینه‌های سفر خارجی مدیر و معاون ارشاد گلستان از کدام منبع تامین شده است ؟ + تصویر

1403-08-01 03:08:26
0
9

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه های محلی با بیان اینکه آنان از مظلومترین قشر فرهنگی کشورند با ارسال نامه ای به وزیر ارشاد خواستار شفاف سازی برخی از سوالات این قشر فرهیخته شدند.

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از هیرکان خبر ؛ در بخشی از این نامه آمده است: ما با هزار امید و خون دلها از حضرتعالی و مسولان استان تقاضا کردیم تا با تغییر مدیر کل ، اندیشه های دولت روحانی در حوزه فرهنگ در استان ما جاری شود تا جلوی تبعیض ها و برخی از بی احترامی ها به خبرنگاران گرفته شود، اما هیچ اتفاق مثبتی در مدت یک سال مدیریت آقای فضیلت نیفتاد و ایشان و همکارانش دایم ما را باگرفتارهای دولت، نداری، تحریم ها و … قانع می کردند.

در ادامه این نامه آمده است: مراسم روز خبرنگار که از سوی استانداری برگزار شد ، اداره کل ارشاد استان به ۲۸۰ خبرنگار کارت هدیه ای بسیار ناچیز به مبلغ پنجاه هزار تومان اهدا کرد.

در این نامه آمده است: آقای وزیر کارت ها خالی بود! بله تعجب نکنید کارت خالی بود و ارشاد اعلام کرد به دلیل بی پولی فعلا قادر به شارژ آن نیست!

اما سوال اینجاست که ۱۵ روز از روز خبرنگار نگذشته بود که مدیر کل بی پول به همراه همسر محترم ، معاون اداری مالی و همسر محترم و مسول پژوهش و همسر محترم به بهانه شرکت در همایش علمی کنگره میر محمد مومن استرآبادی به مدت ۱۰ روزه به هند تشریف بردند و منبع اعتبار آن سوال ماست .

در ادامه این نامه آمده است: با یک نگاه ساده حداقل بلیط این افراد ۱۵ میلیون تومان می شود که بیشتر از کل هدیه در نظر گرفته شده برای خبرنگاران است.

در نامه فوق تاکید شده : این کارت ها سرانجام با وساطت استانداری ، یکماه بعد از روز خبرنگار و چند روز پس از بازگشت مدیر کل و خانواده از سفر ، شارژ شد . حال بدون قضاوت فقط از محضر حضرتعالی چند سوال داریم :

1. چرا مدیر کل ، معاون اداری مالی و مسول پژوهش به همکاران اداره کل و ارباب رجوع اعلام کردند که معاون اداری و مالی اداره کل و همسرش به سفر ترکیه رفته اند در حالیکه به هند رفته بودند و از ترکیه برگشته اند ؟

2. با رجوع به سایت کنسولگری ج.ا.ایران در حیدر آباد هند ، ملاحظه می شود این همایش در دو نوبت صبح و عصر و در سوم شهریور به مدت یک روز برگزار شده است ، اما چرا مدیر کل و معاون اداری مالی و کارشناس مذکور ده روز در این سفر به بهانه همایش شرکت می کنند ؟ آیا واقعند این قدر بیکارند ؟ در تکمیل بند فوق تاسف بیشتر وقتی است که همزمانی این سفر غیر ضروری با هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدای دولت به ویژه شهید رجایی که ذره ای از بیت المال را برای خودش استفاده نکرد .

3. اداره کلی که نمی تواند در روز خبرنگار، از این قشر تنها به بهانه بی پولی تجلیل کند ، چرا به این سفر غیر ضروری تن می دهد ؟ چرا ۶ نفر و ۱۰ روز؟!!

4. طبق اعلام مدیر کل بودجه فرهنگی تا آن زمان هنوز تخصیص نیافته بود ، پس این پول از کدام محل و از چه طریقی تهیه شده است ؟

نمی توانند مدعی شوند از پول شخصی تهیه کرده اند ، چون همه می دانند و آشکار است آقایان فضیلت و نجف زاده چنین توان مالی ندارند . ضمن اینکه چند روز قبل از سفر شایعاتی مبنی بر تامین هزینه سفر توسط پیمانکاران اداره کل وجود دارد ( که متاسفانه توان تهیه مدرک نداریم ) ضمنا اگر هزینه ها از منابع شخصی تامین شده باشد ، اسنادش باید موجود باشد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار