ساعتی با فرماندار کلاله و مشکلات مردم:

از خبازی که برایش مالیات آمد تا دامداری که بخاطر جریمه شدنش برای چرای غیر قانونی گلایه داشت + تصاویر

1403-07-04 06:07:31
0
38

هر کس با مشکلاتش می آمد، از شخصی که به عنوان خباز برایش مالیات آمده بود تا دامداری که از جریمه شدنش بخاطر چرای غیر قانونی دام هایش گلایه داشت.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، امروز را با فرماندار کلاله و بررسی مشکلات مردم توسط این فرماندار و رئیس بهزیستی و معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کلاله سپری کردیم.

هر کس با کوله باری از مشکلات به فرمانداری کلاله مراجعه می کرد برخی از مشکلات مراجعه کنندگان مشکل وام بود که با دیر کرد قسط، مبلغ وام به دو برابر افزایش یافته بود برای مثال یکی از مراجعه کنندگان که وام 47 میلیون تومانی گرفته بود، با عدم پرداخت قسط های وام خود طی چند سال، مبلغ قابل پرداخت برای وی به بیش از 100 میلیون تومان افزایش یافته بود و تنها راه برای ادامه روند پرداخت، تهیه وصیغه بود که این خود مستلزم این است که مبلغ 1 میلیون و 300 هزار تومان به دفترخانه ها پرداخت شود که این نیز باعث بروز مشکلاتی جدید برای این فرد شده بود.

برخی نیز برای مشکلات روستایی نزد این فرماندار آمده بودند و یکی از روستاییان روستای قره صحنه برای رفع مشکل گاز رسانی به فرماندار کلاله مراجع کرد و از وعده های پیمانکار  گلایه داشت و گفت: تنها منتظر اتصال لوله اصلی به انشعاب آن هستیم که پیمانکار مربوطه به این کار مبادرت نمی کند و یکی دیگر از مشکلات روستا جاده آن است که طبق براورده های انجام شده 500 میلیون تومان هزینه دارد که با رایزنی های انجام شده با نماینده مجلس، وی تنها قول 3 میلیون تومان را داده است و این در صورتی است که با استفاده از ظرفیت خیرین و مردم روستا می توانیم برخی از مشکلات جاده را با 20 میلیون تومان از سوی مسئولین و نماینده مرتفع کنیم و در کنار آن برای تکمیل آن نیازمند تجهیزات راه سازی هستیم.

در این میان نیز برخی برای دریافت وام از صندوق کارآفرینی(مهر امام رضا(ع)) با مشکل روبرو بودند و به گفته این ارباب رجوع، تمام مدارک مورد نیاز برای گرفتن وام تکمیل است ولی به علت شاغل بودن در مغازه یا داشتن مغازه  برای دریافت وام با مشکلاتی روبرو شده است. (به گفته مسئول مد نظر، مشکل قانونی برای دادن وام در صورت یاد شده(داشتن مغازه و شغل) وجود دارد).

اما بودند، مراجعه کنندگانی که به علت بسته شدن یارانه انها توسط بانک ها مشکلات عدیده ای برای آنها پیش آمده بود.

یکی از خواهران اهل سنت که سرپرست خانواده وی ضامن شخص غیرشده بود، یارانه خانواده وی توسط بانک نیز مسدود شده بود(قابل دریافت نبود) که فرماندار کلاله برای جلوگیری از تبعات آتی، با رایزنی با بانک مدنظر این مشکل را مرتفع کرد.

عدم پر کردن فرم خود اظهاری مالیاتی باعث بروز مشکلاتی برای یک خباز شده بود به این صورت که با عدم اقدام این خباز برای پر کردن فرم خود اظهاری سیستم بصورت خودکار و باتوجه به اطلاعات قبلی از این فرد،برای وی بیش از یک میلیون تومان مالیات صادر کرده بود که این هم به علت ناآگاهی این خباز نسبت به پر کردن فرم خود اظهاری است که اگر این اقدام انجام می شد، با توجه به اطلاعات بدست آمده، از مالیات معاف می شد. در نهایت فرمانداری کلاله برای رفع این مشکل اقدام کرد.

در این جلسه فرزند شهیدی با لیسانس آب و هواشناسی و فوق لیسانس مدیریت برای مشکل اشتغال خود به فرماندار کلاله مراجعه کرد که به گفته فرماندار کلاله وضعیت اقتصادی این خانواده ایجاب می کند برای اشتغال این دختر شهید با این سطح تحصیلات تدابیری در نظر گرفته شود.

 فرماندار کلاله برای رفع مشکل این فرزند شهید به مراکز مرتبط با رشته وی جهت بکارگیری، تماس گرفت و رایزنی های اولیه را انجام داد.

اما در پایان با دامداری به نام سمندر نشستی داشتیم که وی نسبت به جریمه اش توسط اداره منابع طبیعی جهت چرای غیر قانونی دام در مراتع ملی، گلایه داشت.

وی به صراحت اعلام کرد که تخلف وی چرای غیر قانونی دام در مراتع ملی(به قول خودش نه مراتع محافظت شده) است و مبلغ 800 هزار تومان از سوی منابع طبیعی و دادگستری کلاله جریمه شده است و خواستار رسیدگی فرماندار کلاله نسبت به این موضوع بود.

 

 

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار