تفرقه انگیزانی که وحدت را نشانه رفته اند بخوانند؛

تجربه دیدار جوان شیعه با آخوند اهل سنت + تصویر

1403-08-01 03:08:35
0
26

محسن شاکری یکی از جوانان شیعه و از فعالان قرآنی در استان گلستان است. او می گوید: برای یک برنامه ی کاری قسمت شد خدمت آخوند کوچکی یکی از روحانیون ترکمن و اهل سنت منطقه مان که در روستای ارازتقان آزادشهر زندگی میکند بروم.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از قابوس نامه، آخوند کوچکی از روحانیون اهل سنت گلستان و بسیار فعال و کوشاست که علاوه بر کار در زمینه دینی به کشاورزی نیز اشتغال دارد.

شاکری از همصحبتی چند ساعته خود با این روحانی ترکمن و اهل سنت اینگونه می گوید: آخوند کوچکی زبان انگلیسی را خیلی راحت صحبت میکند، حافظه ی خوبی دارد و از سفرهایی که داشت برایم خاطرات جالبی تعریف کرد.

او می گوید: علاقه زیاد آخوند کوچکی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) یکی از جلوه های ارادت آخوند به اهل بیت(ع) است و دوست دارد در کنار زیارت حرم این بانوی کریمه بازدیدی از حوزه علمیه قم داشته باشد و ارتباطی با بزرگان و اساتید بگیرد.

شاکری ادامه می دهد: دردلهایی نیز با هم کردیم که شاید اینجا جای بازگو کردنش نباشد اما نکته جالبی که توجه من را به خود جلب کرد تصویر زیبایی از حرم حضرت رضا(ع) بر دیوار منزل آخوند بود هرچند این قبیل عرض ارادت ها برای من که اهل این منطقه هستم مسئله تازه ای نبود چون سالهاست که اینجا شیعه و سنی همدل و همزبان زندگی می کنند و علی رغم تبلیغات سوء وگسترده دشمن ارادتشان به بزرگان دین و اهل بیت همواره زبانزد بوده است.

این فعال قرآنی همچنین می گوید: وقتی به کتاب خانه ی ایشان نگاه میکردم علاوه بر کتابهای مختلف مذهبی دو کتاب برایم خیلی جالب بود و به چشم می آمد، یکی “قرآن با ترجمه انگلیسی مرحومه طاهره صفار زاده “ و دیگری “حسنین در بیان اهل سنت.”به یاد چند سال پیش افتادم که به دنبال کتب صحه بودم و وقتی این مسئله را امروز به آخوند گفتم که خیلی به دنبال این کتب گشتم گفت:“خوب می اومدی از خودم می گرفتی” و من میدونم این حرف آخوند کاملا جدیه و تعارف نیست.

او از ادامه دار شدن حرف هایشان می گوید و اینکه سخن از امام حسین(ع) می شود و آخوند می گوید: ما هم در ایام محرم و صفر مراسم میگیریم و تاسوعا و عاشورا خرج میدیم. زنهای ترکمن با پولی که حاصل دست رنج خودشان از قالی بافی و فرش بافیست و یا گاهی با فروش طلای خودشون به مراسم عزاداری کمک هم میکنند. و بسته به توانشون برای شادی روح اباعبدالله و یارانش ختم قرآن می گیرند و به این شکل ارادت خودشان را به اباعبدالله ابراز میکنند.

شاکری از بزرگمنشی آخوند می گوید و اینکه بعد از همنشینی چند ساعته در هنگام خداحافظی او را همراهی می کند که این نشان از تواضع اوست.

دیدار به پایان می رسد و شاکری می گوید با این تجربه دیدار و اثبات آنچه از وحدت سالها شنیده ام نمیدانم فردای قیامت آنهایی که بر طبل تفرقه می کوبند چطورجوابگو خواهند بود.

اینجا گلستان است، گلستانی از وحدت و جلوه عملی حرف هایی که همه در همه جا از وحدت می زنند را شما یکجا  اینجا می بینید.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار