همراه با تصاویر از همایش توسعه اراضی شیبدار:

110 هزار هکتار از اراضی گلستان به باغات تبدیل می شود/ 4 هزار هکتار از اراضی شیبدار کلاله و مراوه تپه به باغات تبدیل خواهد شد

1403-07-04 06:07:31
0
35

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 110 هزار هکتار از اراضی استان گلستان برای کشت انواع باغ مثمر مناسب شناخته شده است.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در همایش توسعه اراضی شیب‌دار استان گلستان اظهار داشت: 110 هزار هکتار از اراضی استان گلستان برای کشت انواع باغ مثمر مناسب شناخته شده که قرار بود در مدت 8 سال این 110 هزار هکتار از اراضی استان تبدیل به باغات مثمر شوند.

وی افزود: تا ارتفاع 700 متر زیتون و بیشتر از 700 متر نیز گردو کشت می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای احداث باغ باید نهال از تولیدکنندگان مطمئن خریداری شود تا اگر غیر بارده بودند فروشنده پاسخگو باشد.

به گفته وی، میزان تسهیلات در مناطق غیر برخوردار 10 درصد است.

طهماسبی گفت: باغداران باید تشکل ایجاد کرده و با ایجاد یک برند بازار را به‌دست بگیرند و نمایندگان مجلس نیز در این راه حمایت و پشتیبانی کنند.

وی اظهار کرد: تبدیل اراضی شیب‌دار به باغات مهم‌ترین رویکردی است که وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کند و از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی کاشت ارقام متناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه را یکی دیگر از راه‌های اقتصادی کردن باغات اعلام کرد و گفت: در این خصوص تحقیقات و مطالعات ارزشمندی از سوی کارشناسان انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان: 4 هزار هکتار از اراضی شیبدار مراوه تپه و کلاله به باغات تبدیل می شود

مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در سخنانی اظهار داشت: باغداری علم و فن است و ما با توجه به شرایط اقتصادی تلاش باید داشته باشیم تا این مسئولیت سنگین را عملیاتی کنیم.

وی افزود: با بهره گیری از علم روز و متخصصین باید بتوانیم میانگین تولید باغات را افزایش دهیم تا به این وسیله مردم را به تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر تشویق کنیم.

مهاجر تاکید کرد: در این راه نیازمند همکاری منابع طبیعی هستیم و علاوه بر این می توان بجای کاشت زیتون در اراضی شیبدار، باغات توت را برای توسعه نوغانداری جایگزین کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: امسال در مراوه تپه 2500هکتار و در کلاله 1500 هکتار از عرصه های شیبدار را در برنامه تبدیل به باغات خواهیم داشت.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار