ممنوعیت خرید و فروش فیش حج

1403-07-02 03:07:34
0
40

مدیر حج و زیارت گلستان به مردم هشدار داد هر گونه خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره غیرمجاز است.

 

به گزارش کلاله خبر٬مهدی شیخی در جمع مدیران دفاتر حج و زیارت استان اظهار داشت: مردم مواظب باشند، در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند، چرا که در صورت خرید و فروش غیرمجاز فیش‎های حج، فروشنده و خریدار مغبون واقع شده و افرادی سودجو در این بین کلاهبرداری می‎کنند.

وی تصریح کرد: پی‌گیری این پیامدها توسط حج و زیارت ممکن است، انجام شود، اما شاید نتیجه‎بخش نباشد، بنابراین لازم است، مردم این توصیه‎ها را حتما جدی بگیرند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان در خصوص انتقال اسناد حج متذکر شد: در حال حاضر سایت موردنظر بسته است، اما به محض اینکه سایت باز شد، افراد می‎توانند برای انتقال به خویشاوندان به سازمان حج و زیارت در گرگان مراجعه کنند.

شیخی ابراز داشت: اسناد 500 هزار تومانی و 800 هزار تومانی بر اساس جدولی که در خصوص خویشاوندان آمده باید صورت بگیرد و برای اسناد 500 هزار تومانی نیز امکان انتقال تا خویشاوندان درجه سه وجود دارد.

وی یادآور شد: برای انتقال نیازی به حضور به دفاتر ثبت احوال و ثبت اسناد نیست، اما افراد می‎توانند به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند تا آنها را راهنمایی کنیم.

مدیر حج و زیارت گلستان به مردم توصیه کرد تا برای جلوگیری از هرگونه سودجویی و کلاهبرداری به سراغ واسطه‎ها و دلالان نروند و برای خرید و فروش حج فقط به سازمان حج و زیارت استان مراجعه کنند تا دچار عواقب سوء نشوند.

شیخی با بیان اینکه این روزها برخی دلالان با تبلیغات به دنبال بازارگرمی هستند، خاطرنشان کرد: واگذاری یا انتقال حج تمتع و عمره باید بر اساس قانون صورت بگیرد و فرآیندهای خاص آن باید طی شود و این جابه‌جایی فیش‎ها نباید توسط دلالان انجام شود./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار