در سال 84 توسط "کیهان" منتشر شذ:

"نیلکوه گالیکش" را از نابودی نجات دهید+ عکس

1403-07-04 05:07:14
0
49

یک شهروند کلاله ای در سال 84 در اعتراض به ساخت کارخانه سیمان در دل طبیعت استان گلستان یاداشتی به کیهان ارسال کرد که منتشر شد.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، سید رضا حسینی یکی از شهروندان شهرستان کلاله با ارسال یاداشتی به کیهان، عواقب ساخت کارخانه سیمان را در دل طبیعت استان گلستان به مسئولین گوش زد کرد.

در متن این یاداشت آمده است:

" هر چند گاه حوادث طبیعی و غیر مترقبه باعث نابودی جنگل ها، منابع طبیعی و محیط زیست می شود که دست انسان مستقیم و غیر مستقیم در آن دخیل نیست. اما در بعضی موارد تخریب محیط زیست عمدی است.

گرچه احداث کارخانه صنعتی یکی از ضزوریات استان های شمالی کشور به حساب می آید اما انتخاب محل آن باید با مطالعات و کارشناسی دقیق انجام گیرد.

در این میان احداث کارخانه سیمان در دامن نیلکوه گالیکش می تواند یک فاجعه زیست محیطی باشد.

کارخانه فوق علاوه بر مشکلات زیست محیطی با توجه به وزش بادهای شدید موسمی آلاینده های این کارخانه را در هوا پراکنده می کند که علاوه بر اثرات آن در نابودی جنگل و زمین های زراعی، کوچ اجباری مردم منطقه را به دنبال خواهد داشت.

علی رغم اعتراض اهالی منطقه، مسئولان ذی ربط همچنان به ادامه کار احداث کارخانه سیمان ادامه می دهند و ادعا دارند که با نصب فیلتر از نفوذ آلاینده ها جلوگیری می کنند.آنان همچنین قرار است مواد معدنی مورد نیاز را از نیلکوه استخراج کنند.

با توجه به اینکه نیلکوه یک منطقه جنگلی است این اقدام موجب از بین رفتن هزاران اصله درخت جنگلی خواهد شد.

حال با توجه به اینکه در منطقه گنبد کاووس- زمین های بسیار زیاد هموار و لم یزرع وجود دارد تقاضامندیم مسئولان برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ زیست محیطی در خصوص انقال احداث کارخانه سیمان به محل دیگری اقدامات عاجل به عمل آورند."

سید رضا حسینی

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار