در 6 ماه اول سال 94:

دستگیری 44 مجرم فضای مجازی در گلستان

1403-07-04 05:07:23
0
41

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: در شش ماه اول امسال 44 نفر را که با استفاده از فضای مجازی و اینترنت از حساب های بانکی مردم برداشت کرده بودند را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

 

 

به گزارش کلاله خبر، سرهنگ حبیب الله رجبلی درجلسه شورای اداری این شهرستان کلاله با اشاره به شیوه های بهره برداری از فضای مجازی و اینترنت گفت: فضای مجازی و امکانات وابسته به آن 22 سال پیش وارد کشور ما شد.

وی افزود: درسال 1972 درکشور ما فقط 250 نفر از اینترنت بهره می بردند اما امروز با رشد این تکنولوژی در ایران 62 میلیون نفر به آن دسترسی دارند.

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: اگر علم استفاده از فضای مجازی و اینترنت را داشته باشیم و راه درست استفاده از آن را بلد باشیم این تکنولوژی یک فرصت است درغیر این صورت، آسیب و تهدید جدی برای افراد جامعه می باشد.

رجبلی به آمار مجرمین مرتبط با این تکنولوژی اشاره کرد و گفت: پلیس فتای گلستان درسال گذشته 56 نفر و در شش ماه اول امسال 44 نفر را که با استفاده از فضای مجازی و اینترنت از حساب های بانکی مردم برداشت کرده بودند، را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرد.

وی، کلاهبرداری، نشر اکاذیب و مزاحمت را از دیگر جرائم فضای مجازی اعلام کرد و تصریح نمود: در عصر حاضر هرکس آشنایی با اینترنت و فضای مجازی نداشته باشند، بیسواد است و براین اساس بایستی فرزندان خود را با شیوه های درست بهره گیری از این تکنولوژی آشنا کنیم.

رئیس پلیس فتا گلستان تاکید کرد: فضای مجازی بسیار وسیع است و نباید فرزندان خود را دراین فضا تنها رها کنیم.

نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز در این جلسه گفت: اگر با کاربرد و نحوه بهره برداری از فضای مجازی آشنایی نداشته باشیم این فضا می تواند آسیب های جبران ناپذیری به کاربران بخصوص خانواده ها تحمیل نماید.

وی فضای مجازی را یک فرصت دانست و از مسئولان و کارکنان ادارات خواست ضمن آموزش، در بهره گیری از امکانات مرتبط با فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

امام جمعه کلاله با اشاره به توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی تصریح کرد: امروز استکبار جهانی با آموزش و تجهیز گروه های مختلف مثل داعش کشتار مسلمانان را به دست مسلمانان انجام می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا کشیری افزود: کشورهای استکباری با به راه انداختن جنگ های نیابتی، کشورهای اسلامی را به جان هم انداخته اند و حتی با پول کشورهای اسلامی، اسلام و مسلمانان را آدمکش معرفی می کند.

امام جمعه کلاله گفت: در جنگ هایی که دشمنان در منطقه به راه انداخته اند، زیر ساخت های کشورهای اسلامی را تخریب و از بین می برند که برای بازسازی آنان دهها سال زمان نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان گلستان درسال آینده، خاطرنشان کرد: شهیدان عابدان شب و شیران روز علیه دشمنان بودند.

حجت الاسلام کشیری افزود: ما امروز هرچه داریم از ایثار شهیدان و ایثارگران است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار