رجبی :

وضعیت گلستان در اشتغال مولد مناسب نیست / در طلاق دومین استان و در خودکشی نیز وضعیت بدی در کشور داریم

1403-07-04 05:07:18
0
40

رییس مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی از وضعیت نامناسب اشتغال مولد در گلستان انتقاد کرد و گفت: در اشتغال مولد وضعیت گلستان بسیار نامناسب است و آمار بیکاری استان بسیار بالا است.

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه، عبدالکریم رجبی در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرق گلستان در شهرستان گالیکش گفت: در حال حاضر در کشور ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار داریم که تا یکی دو سال آینده ۴ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار دیگر نیز به آنان اضافه می‌شود و باید برای آن فکری اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط نامناسب استان ازلحاظ آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: در طلاق دومین استان کشور هستیم و در خودکشی نیز وضعیت بدی در کشور داریم و همه این‌ها نتیجه شرایط نامناسب اشتغال استان است که جوانان را به سمت‌وسوی انحراف و اعتیاد کشانده است.

به گفته رییس مجمع نمایندگان گلستان این استان در بسیاری در تمامی محورها جایگاهی بالاتر از 10 کشور را داراست که میطلب مسئولین کشوری در این خصوص اقدامات و برنامه ریزیهای لازم را داشته باشند.

 

ابلاغ لایحه خروج از رکود دولت

رجبی بابیان عملکرد مناسب دولت در خصوص کنترل تورم گفت: هم‌اکنون دوران رکود اقتصادی را طی می‌کنیم و لایحه خروج از رکود از امروز توسط دولت ابلاغ‌شده است که امیدوار هستیم با اجرای این قانون دولت بتواند در خروج اقتصاد از رکود موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید بر اساس برنامه متکی به تعاونی باشد، افزود: ولی در حال حاضر این نقش وجود ندارد و باید تعاونی‌ها آسیب‌شناسی اساسی شوند.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه اظهار کرد: استان ما استانی کشاورزی است و باید دولت و وزارت کار با ایجاد بنگاه‌های خرد و زودبازده اقتصاد را در این استان رونق دهد و اشتغال ایجاد کند.

وی از لزوم استقرار اداره تأمین اجتماعی و اداره کار در دو شهرستان گالیکش و مراوه‌تپه خبر داد و گفت: با توجه به این‌که بیش از ۷۰ تا ۹۰ درصد مردم شهرستان‌های کلاله، گالیکش، مراوه‌تپه و مینودشت جمعیت روستایی هستند باید تعاونی‌های روستایی و اشتغال خانگی در این شهرستان‌ها حمایت شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار