اصلاحیه:

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله: بیش از 31 هکتار از منابع طبیعی کلاله خلع ید شد

1403-07-04 05:07:22
0
42

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان کلاله از خلع ید بیش از 31 هکتار از منابع طبیعی و مراتع ملی در این شهرستان خبر داد.

 

 

بشکوفه در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ منابع طبیعی، در شش ماه اول سال جاری 20 فقره پرونده کیفری به مساحت 281192 متر مربع در حوزه منابع طبیعی شهرستان کلاله تشکیل شد و به مراجع قضایی ارسال گردید.

وی افزود:  علاوه بر پرونده های کیفری، 89 پرونده دادخواست حقوقی به مساحت 1998199 متر مربع نیز تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد و در محاکم یاد شده در حال رسیدگی است.

بشکوفه تاکید کرد: از این تعداد پرونده تشکیلی، 20 فقره به مساحت 318544 متر مربع به خلع ید منجر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاله یادآور شد: در زمینه تالیف غیر مجاز چرای خارج از فصل و دام غیر مجاز نیز 39 پرونده تشکیل شده است و همچنین در این مدت 15 فقره پرونده قطع غیر مجاز درختان داشتیم.

رئیس این اداره گفت: در شش ماه اول سال جاری، در مجموع 163 پرونده تنظیم و به مراجع قضایی ارسال گردید.

وی از مشکلات پیش روی نیز گفت و تصریح کرد: با توجه به مساحت زیاد منابع طبیعی در این شهرستان و تپه ماهور بودن برخی از مناطق، این تعداد نیرو جوابگو نیست و برای تحقق اهداف این اداره نیازمند گشت هوایی هستیم تا در موارد مورد نیاز از برخی تخلفات جلوگیری کنیم.

این مسئول ادامه داد: بارندگی های اخیر شرایط را برای تخریب و تجاوز اراضی مرتعی مهیا کرده است؛ لذا این اداره مانند گذشته اقدام به استقرار نیرو و کانکس و کشت های منظم در مناطق مرتعی که عمدتا از مناطق قشلاقی و در محدوده یلی بدراق، اوقچی و قره قاچ است، کرده.

بشکوفه اذعان کرد: با وجود این اقدامات نیز ، بازهم شاهد تصرف شبانه برخی مراتع توسط کشاورزان هستیم.


وی در پایان از دستگاه های قضایی بخاطر جدیت در رسیدگی به این پرونده ها، تقدیر و تشکر کرد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار