رئیس اداره منابع آب کلاله:

700 حلقه چاه غیر مجاز در کلاله وجود دارد/ گروه گشت بازرسی فعال شد

1403-07-04 03:07:14
0
39

رئیس اداره منابع آب کلاله با اشاره به خشکسالی سال های اخیر و بهره برداری بی رویه از آب های زیر زمینی، اعلام کرد: 700 حلقه چاه غیر مجاز در کلاله وجود دارد و برای جلوگیری ازحفر چاه های غیرمجاز آب در این شهرستان، گروهای گشت بازرسی منابع آب فعال شده است.

 

 

 

حسین ثابتی در گفتگویی با بیان اینکه 700حلقه چاه آب مجاز در این شهرستان فعالیت دارند افزود: 500 حلقه چاه نیز به صورت غیرقانونی حفر شده اند که با برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی، آب و خاک منطقه را با خطرات جدی روبرو کرده اند.

وی پیرامون مقابله با فعالیت چاه های غیرمجاز گفت: پس از ارائه اخطار قانونی به صاحبان اینگونه چاه ها، چنانچه درمهلت مقرر نسبت به مسدود کردن چاه های خود اقدام نکنند، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و براساس قانون با آنان برخورد و چاه هایشان مسدود می شود.

وی همچنین گفت: براساس بررسی های صورت گرفته، مقدار بارندگی در شش ماه اول سالجاری درکلاله 160 میلیمتر و در شش ماه اول سال93، 209 میلیمتر بود که مقایسه این دو رقم، کاهش 49 میلیمتر بارندگی در سالجاری نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

رئیس اداره منابع آب کلاله به میزان بارندگی درشهریور ماه سالجاری نیزاشاره کرد و افزود: شهرستان کلاله در شهریور ماه امسال 17 میلیمتر بارندگی داشته و این میزان در شهریور ماه سال گذشته 39 میلیمتر بوده که حدود 57 درصد کاهش بارندگی را نشان می دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: میزان متوسط بارندگی شهرستان کلاله در دراز مدت 642 میلیمتر است که این میزان امسال 17 درصد کاهش یافته است.

ثابتی ادامه داد: مرمت و پوشش انهار، کانال های انتقال آب همچنین حفظ بقایای گیاهی در مزرعه می تواند نیاز به آبیاری را به صورت موثری کاهش دهد و در مصرف آب صرفه جویی شود.

درشهرستان کلاله از 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی، 9 هزار و 320 هکتار آن را زمین های آبی تشکیل می دهند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار