موسوی لاری هم اعلام کاندیداتوری می‌کند

1403-07-02 03:07:24
0
48

موسوی لاری وزیر کشور دولت دوم اصلاحات یکی از گزینه های اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است.

 

به گزارش راه دانشجو، انتخابات ریاست جمهوری نهم در حالی با پیروزی اصولگرایان همراه شد که طیف اصلاح طلب گزینه قابل توجه و شاخصی را برای حضور در انتخابات نداشت و با مصطفی معین وارد انتخابات شد و بدین ترتیب مردم در دوره دوم با نه قاطع به اصلاح طلبان، کاندیدای اصولگرا را به ساختمان میدان پاستور راهی کردند.

 
انتخابات ریاست جمهوری دهم اما با حضور دو کاندیدای اصلاح طلب و نامی و نیز دو نامزد اصولگرا برگزار شد و باز هم نامزد اصولگرا برنده این رقابت بود.

 
اما پس از انتخابات که گویی اصلاح طلبان در بهت باخت و حذف از صحنه سیاسی بودند ترجیح دادند که به نتیجه انتخابات اعتراض کنند و شد آنچه که همگان دیدند!

 
پس از ماجرای انتخابات 88 به نظر می رسید که اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدند که اشتباهات متعدد سبب حذف تدریجی آنها از فضای سیاسی شده و باید با بازتعریف اصول، به اتخاذ راهکارهای جدید بیندیشند.

 
انتخابات مجلس نهم فضایی جدید برای ورود دوباره به عرصه سیاسی بود، در حالی که سید محمد خاتمی رای خود را در صندوق انداخت، تکلیف بسیاری از اما و اگرها مشخص شد.

 
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و اهمیت این انتخابات نام‌های زیادی زمزمه می‌شود: محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، موسوی لاری، اسحاق جهانگیری از اردوگاه اصلاح‌طلبان، محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی و سعید جلیلی از سوی اصولگرایان و اسفندیار رحیم مشایی و برخی دیگر از سوی دولت.

 
اما بر همگان واضح و مبرهن است که خیز اصلاح طلبان برای پیروزی به انتخابات ریاست جمهوری دور از ذهن و واقعیت است، اتفاقات بعد از انتخابات دهم این مساله را به درستی تایید می کند، اما خروج از حاکمیت و نیز خانه‌نشینی نیز در دستور کار اصلاح طلبان معتقد به نظام و انقلاب نیست از این رو چند گزینه برای این دوام حضور می توان متصور شد؛ اول، با آغاز زمزمه های ورود رییس دفتر پر حاشیه رییس جمهور به فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح طلبان بخواهند با حمایت از وی در صورت پیروزی وی در کابینه حضور داشته باشند.

 
دوم، درصدد تسخیر کرسی های شورای شهر تهران باشند و گام اول برای ورود به صحنه را همین انتخابات بدانند.

اما حضور کاندیداهای مطرحی چون موسوی لاری و یا محمدرضا عارف که هر دو از چهره های کمتر حاشیه‌دار اصلاح طلبند می تواند این نکته را تایید کند که این گزینه به ذهن نزدیک‌تر است.

 
در همین راستا خبرنگار راه دانشجو کسب اطلاع کرد که موسوی لاری عزم خود را برای حضور دوباره در سیاست جزم کرده و قصد کاندیداتوری دارد؛ در همین راستا قصد دارد ستادهای انتخاباتی خود را فعال کند چرا که معتقد است رأی جنوب کشور را به خود اختصاص خواهد داد».

 
نکته بعدی در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات، انشقاق و چند صدایی موجود در این طیف سیاسی است که این مسئله آفت جدی برای حضور مستمر و جدی خواهد بود. طبیعتا هر کدام از کاندیداهای مطرح این جناح بخشی از آرای مردم را به خود اختصاص خواهند داد اما این آرا آنقدر پایین خواهند بود که در نهایت کاندیدای اصولگرایان را راهی ساختمان پاستور خواهد کرد؛ لذا آنچه که تحلیلگران سیاسی به آن معتقدند اجماع حداکثری بر روی یک کاندیدا برای ورود به انتخابات است، امری که با چند دستگی ایجاد شده در جبهه اصلاحات پس از انتخابات سال 88 بعید به نظر می‌آید.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار