رئیس دادگستری شهرستان کلاله:

با جرائم انتخاباتی برخورد می کنیم/ استفاده از اموال دولتی برای تبلیغات انتخاباتی جرم است

1403-07-04 03:07:19
0
39

رئیس دادگستری شهرستان کلاله از تشکیل ستاد مبارزه با جرائم انتخاباتی در شهرستان کلاله خبر داد.

 

 

 

فضیلت در گفتگویی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ارتکاب جرائم انتخاباتی ستادی تشکیل خواهد شد و این ستاد وظیفه برخورد با جرانم انتخاباتی همچون خرید رای و استفاده از شناسنامه تقلبی را بر عهده خواهد گرفت و با مرتکبین جرانم، برابر قانون برخورد می شود.

وی افزود: بزودی و با هماهنگی ناظرین شورای نگهبان این ستاد تشکیل می شود و برای رسیدگی به جرانم، شعبه ای با قاضی ویژه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: کاندیدهایی که مجوز تبلیغات دریافت می کنند، این نکته را در نظر داشته باشند که استفاده از اموال دولتی در راستای تبلیغات انتخاباتی جرم محسوب می شود.

رئیس دادگستری کلاله ادامه داد: البته برای اجرای انتخابات، در صورت درخواست تجهیزات از سوی عوامل اجرایی انتخابات، دولتی ها(نهادها و ادارات) ملزم به واگذاری تجهیزات هستند و در صورت عدم واگذاری، این اقدام نیز جرم محسوب می شود.

فضیلت گفت: تبلیغات با بلندگو و در خارج از حوزه تبلیغات، جرم است و برخورد می شود.

وی اشاره ای به مشکلات رسیدگی به پرونده های قضایی داشت و افزود: بیشترین آسیب در طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها، دیر ابلاغ شدن اوراق قضایی است و برای مرتفع سازی این مشکل به مکانیزه کردن ابلاغ از طریق سامانه پیامک روی آوردیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: نزدیک به دو سال است که روی این طرح کار می شود و برای اولین بار و بصورت پایلوت این طرح در شهرستان کلاله اجرا می شود و از مزیت های آن کاهش نیروی های ابلاغی از سه نفر به یک نفر، امنیت ،هزینه کمتر از یک میلیونی و کاهش اطاله دادرسی است.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار