در جلسه شورای اداری بیان شد:

فرماندار کلاله/ با معضل کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در حوزه منابع طبیعی روبرو هستیم/ رجبی: به زودی به مسکن مهر نشینان زمین واگذار می شود

1403-07-04 03:07:22
0
37

فرماندار کلاله گفت: در حوزه منابع طبیعی با مشکلات کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در زمان بروز اتش سوزی مواجه هستیم.

 

 

به گزارش کلاله خبر، جلسه شورای اداری شهرستان کلاله اینبار با فضای معنوی اغاز شد و در ابتدای جلسه شاهد پخش کلیپ از فاجعه منا و روضه خوانی توسط یک مداح بودیم.

نصرت برزگر فرماندار کلاله در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن 55 هزار هکتار مرتع، 23 هزار هکتار جنگل های دست کاشت سوزنی برگ و 45 هزار هکتار جنگ های طبیعی نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

وی افزود: معضل اصلی ما در اطفای حریق نبود نیروی انسانی و تجهیزات کافی است که در صورت تامین این نیازمندی ها شاهد کاهش خسارات اتش سوزی ها در این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار کلاله یاداور شد: یکی دیگر از معضلات حوزه منابع طبیعی و ابخیزداری این شهرستان را سعی برخی افراد در تصرف منابع طبیعی و مراتع دانست و گفت: این امر در اینده تبدیل به معضل خواهد شد و برای مرتفع سازی این معضل باید تدابیری مناسب اندیشیده شود.

امام جمعه کلاله: دشمن داخلی از دشمن خارجی خطرناک تر است

حجت الاسلام رضا کشیری نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه افزود: خط مشی دشمن بیرونی مشخص است و رویکرد برخورد با انها نیز معلوم؛ اما خطرناک تر از دشمن بیرونی، دشمن داخلی است.
وی افزود: دشمن با نام اسلام، به اسلام سیلی می زند و باید در این زمینه بصیرت داشته باشیم و علت تاکید رهبری در زمینه بصیرت زایی به همین خاطر است.
کشیری گفت: گذشت زمان انسان را پله پله تغییر می دهد و این موضوع در گذشته و در زمان امام.حسین (ع) اتفاق افتاد و در حال حاضر نیز شاهد این اتفاق در بین برخی خواص هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان: از ابتدای سال 300 مورد آتش سوزی در گلستان داشتیم

قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 300 مورد اتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع استان گلستان داشتیم.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در استان گلستان بر مشکلات این حوزه افزوده است تا جایی که سال گذشته 40 نفر از نیروهای منابع طبیعی بازنشسته شدند و امسال نیز این تعداد به 60 نفر خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تاکید کرد: خلاء کمبود نیرو و تجهیزات تنها با مساعدت ادارات و مسئولین شهرستان ها می تواند پر شود که به حمدالله در این شهرستان در این خصوص با مشکلی روبرو نیستیم.

قزلسفلو یکی از بازوان یاری دهنده این حوزه را دادگستری دانست و اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگ دادگستری و منابع طبیعی بسیاری از مشکلات ما را مرتفع کرده است.

وی به ضعف و ناتوانی منابع طبیعی و آبخیزداری اقرار کرد و گفت: اگر در این حوزه داری ضعف هایی هستیم، به علت کمبود نیرو و تجهیزات است.

این مدیرکل به معضل فرسایش خاک نیز پرداخت و تاکید کرد: در استان گلستان با فرسایش شدید خاک روبرو هستیم و آنهم به علت کاهش پوشش گیاهی و کاهش میزان بارش است که باید یادآور شویم سرانه آب گلستان در فصل گرما به 800 متر مکعب رسید در صورتی که این میزان باید بیشتر از 1500 متر مکعب باشد و این می تواند یک هشدار تلقی شود.

رجبی: خلع ید زمین ها، قانونی و غیر منطقی است / به مسکن مهر نشینان زمین واگذار می شود

عبدالکریم رجبی نماینده شهرستان های شرق استان گلستان نیز در این جلسه در سخنانی گفت: با وجود توطئه های دشمن کشور ما جزو امن ترین کشورهای جهان است و این امر باعث عصبانیت دشمن شده است و حفظ این امنیت مستلزم وجود وحدت است و ایام محرم بهترین فرصت برای تقویت وحدت خواهد بود.

وی به تصویب برجام در مجلس نیز پرداخت و اظهار کرد: با تلاش نمایندگان ملت، برجام تایید شد و در کنار این برجام، طرحی نیز در مجلس با همکاری شورای امنیت ملی برای بسته شدن راه های نفوذ دشمن تصویب و اجرایی خواهد شد.

نماینده کلاله تصریح کرد: معضلاتی در حوزه منابع طبیعی وجود دارد که مهمترین آنها تداخل مالکیت است و خلع ید زمین از کشاورزان قانونی است ولی منطقی نیست.

وی ادامه داد: قلع و قم منازلی که در حوزه منابع طبیعی ساخته شده است باید متوقف شود و از این پس به دیگران اجازه ساخت داده نشود.

رجبی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر روستاییان با ورود به شهر به صورت استیجاری زندگی می کنند، باید این روند مهاجرت برعکس شود و در آینده شاهد کوچ شهر نیشینان به روستاها خواهیم بود.

نماینده چهار شهرستان شرق استان گلستان خبری خوش برای مسکن مهر نشینان هم داشت و گفت: بزودی به صاحبان 72 واحد تخریبی مسکن مهر کلاله بر اساس اولویت(کسانی که به هشدارهای مسئولین توجه کرده اند و تخلیه کرده اند در اولویت هستند) زمین هایی جهت ساخت منزل واگذار می شود.

وی در این باره افزود: پس از واگذاری زمین به صاحبان این 72 واحد، پول پرداخت شده بابت این واحدها با سودش به صاحبان واحدها بازگردانده می شود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار