احتمال تجمع هیئتی ها در مقابل شهرداری و شورای شهر :

دهن کجی شهرداری گرگان به هیئت های عزاداری امام حسین (ع) / تکرار تراژدی تلخ کندن بنرهای عزاداری هیئتها

1403-08-02 02:08:31
0
50

تعداد زیادی از هیئتهای عزاداری گرگان طی تماس های متعدد با خبرنگاران سایت گلستان ما از کنده شدن بنرهای عزاداری محرم  که توسط هیئتها نصب شده بود، خبر دادند .

 

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، در پی این موضوع گفتگویی با علی اسدی رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان گرگان داشتیم که وی ضمن تایید این صحبتها گفت : متاسفانه باز هم شهرداری گرگان این کار را انجام داد و من نمی دانم دیگر چه بگویم .

اسدی افزود: ما قبل از شروع محرم نامه ای به شهرداری زده بودیم و ضمن تشکر از اقدامات انجام شده طی این مدت ، محترمانه از شهرداری خواستیم که در این دهه محرم نهایت همکاری با هیئت ها را داشته باشند و بنرها را نکنند.

وی بیان کرد: متاسفانه از دیروز تا الان شاهد کنده شدن پارچه ها و بنرهای عزاداری امام حسین (ع) درسطح شهر گرگان هستیم که توسط هیئتها نصب شده بود و مدام هر یک از هیئتها تماس می گیرند که بنرهای ما را هم دارند می کنند .

رئیس شورای هیئات مذهبی گرگان تصریح کرد: در تماسی که با روابط عمومی شهرداری داشتیم خانم مسگر گفتند که با این کار ها(نصب بنر و زدن پارچه) مبلمان شهری بهم می خورد و همه این هیئتها باید از ما مجوز بگیرند .

علی اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم اینکه برخی نهادها فضاسازی محرم را معضل بدانند اما ما آن را فرصتی می دانیم برای جوانان پرشور و عاشق امام حسین (ع) لذا شهرداری می توانست قبل از محرم طی جلسه ای که با هیئتی ها می گذاشت این موارد را رفع می کرد.

وی تاکید کرد: پولی که برای زدن بنر و نوشتن پارچه و اینها هزینه شده از محل نذری دوستداران امام حسین (ع) و بعضا پیرزنانی است که از اندک دارایی خود برای مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان مضایقه نمی کنند و درست نیست که با این تفکر مذهبی مردم مقابله شود.

اسدی اضافه کرد: ما حرفهای خودمان را در جلسات زدیم و امروز هم طی پیامکی به فرماندار این چالش ها را بیان کردم و عکس الالعمل هیئتی ها نیز در چارچوب اختیارات ما نخواهد بود چون آنها عاشق امام حسین (ع) هستند و جوان و مغرور و دوست دارند کاری که برای مولایشان می کنند با اینچنین موانعی مواجه نشود .

گفتنی است برخی از این هئیتی هایی که با سایت گلستان ما صحبت کردند از احتمال تجمع در برابر شهرداری و شورای شهر گرگان خبر دادند لذا می طلبد فرماندار گرگان و مدیر کل تبلیغات اسلامی با شهردار گرگان صحبت کنند تا حداقل برای ده روز عزای امام حسین (ع) را تحمل کنند .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار